ICEBERG UNITED STATES GRAND PRIX 1989
Phoenix Street Circuit04 czerwca

Długość toru: 3,798 kmLiczba okrążeń: 75Pełny dystans: 284,850 km
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Alain Prost 275 okr. 2h01m33,133
2.
Riccardo Patrese 675 okr. +0:36,696
3.
Eddie Cheever 1075 okr. +0:43,210
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +1 | Alain Prost 2 | McLaren MP4/5 | 75 | 2h01m33,133 | 0 | |
2 | +12 | Riccardo Patrese 6 | Williams FW12C | 75 | +0:36,696 | 0 | |
3 | +14 | Eddie Cheever 10 | Arrows A11 | 75 | +0:43,210 | 0 | |
4 | +22 | Christian Danner 38 | Rial ARC2 | 74 | +1 okr. | 0 | |
5 | +20 | Johnny Herbert 20 | Benetton B188 | 74 | +1 okr. | 0 | |
6 | +10 | Thierry Boutsen 5 | Williams FW12C | 74 | +1 okr. | 0 | |
7 | +17 | Gabriele Tarquini 40 | AGS JH23B | 73 | +2 okr. | 0 | |
8 | +5 | Andrea de Cesaris 22 | Dallara BMS189 | 70 | +5 okr. | 0 | |
9 | +12 | Jonathan Palmer 3 | Tyrrell 018 | 69 | +6 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Gerhard Berger 28 | Ferrari F1-89 | 61 | alternator | 0 | |||
Alex Caffi 21 | Dallara BMS189 | 52 | kolizja z de Cesarisem | 0 | |||
Nelson Piquet 11 | Lotus 101 | 52 | zawieszenie/poślizg | 0 | |||
Stefan Johansson 36 | Onyx ORE-1 | 50 | zawieszenie | 0 | |||
Luis Perez-Sala 24 | Minardi M189 | 46 | przegrzanie/silnik | 0 | |||
Ayrton Senna 1 | McLaren MP4/5 | 44 | elektryka | 0 | |||
Martin Brundle 7 | Brabham BT58 | 43 | hamulce | 0 | |||
Stefano Modena 8 | Brabham BT58 | 37 | hamulce | 0 | |||
Nigel Mansell 27 | Ferrari F1-89 | 31 | alternator | 0 | |||
Pierluigi Martini 23 | Minardi M189 | 26 | silnik | 0 | |||
Satoru Nakajima 12 | Lotus 101 | 24 | przepustnica | 0 | |||
Ivan Capelli 16 | March CG891 | 22 | układ przeniesienia napędu | 0 | |||
Michele Alboreto 4 | Tyrrell 018 | 17 | skrzynia biegów | 0 | |||
Alessandro Nannini 19 | Benetton B188 | 10 | kondycja kierowcy | 0 | |||
Derek Warwick 9 | Arrows A11 | 7 | kolizja z de Cesarisem/zawieszenie | 0 | |||
Philippe Alliot 30 | Lola LC89 | 3 | poślizg | 0 | |||
Zdyskwalifikowani | |||||||
Mauricio Gugelmin 15 | March CG891 | 20 | 0 |
Najszybsze okrażenie: Ayrton Senna (McLaren MP4/5) - 1:33,969 na 38 okr.