GRAN PREMIO TIO PEPE DE ESPANA 1989
Circuito de Jerez-Ángel Nieto 01 października

Długość toru: 4,218 kmLiczba okrążeń: 73Pełny dystans: 307,914 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:21,605 - Ayrton Senna (Lotus 98T), 1986Najszybsze okrążenie wyścigu1:26,986 - Gerhard Berger (Ferrari F1-87), 1987Największa średnia prędkość wyścigu167,586 km/h - Alain Prost (McLaren MP4/4), 1988
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Ayrton Senna 173 okr. 1h47m48,264
2.
Gerhard Berger 2873 okr. +0:27,051
3.
Alain Prost 273 okr. +0:53,788
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | = | Ayrton Senna 1 | McLaren MP4/5 | 73 | 1h47m48,264 | 0 | |
2 | = | Gerhard Berger 28 | Ferrari F1-89 | 73 | +0:27,051 | 0 | |
3 | = | Alain Prost 2 | McLaren MP4/5 | 73 | +0:53,788 | 0 | |
4 | +5 | Jean Alesi 4 | Tyrrell 018 | 72 | +1 okr. | 0 | |
5 | +1 | Riccardo Patrese 6 | Williams FW12C | 72 | +1 okr. | 0 | |
6 | -1 | Philippe Alliot 30 | Lola LC89 | 72 | +1 okr. | 0 | |
7 | +8 | Andrea de Cesaris 22 | Dallara BMS189 | 72 | +1 okr. | 0 | |
8 | -1 | Nelson Piquet 11 | Lotus 101 | 71 | +2 okr. | 0 | |
9 | +7 | Derek Warwick 9 | Arrows A11 | 71 | +2 okr. | 0 | |
10 | +3 | Jonathan Palmer 3 | Tyrrell 018 | 71 | +2 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Eddie Cheever 10 | Arrows A11 | 61 | silnik | 0 | |||
Emanuele Pirro 20 | Benetton B189 | 59 | poślizg | 0 | |||
Alex Caffi 21 | Dallara BMS189 | 55 | silnik | 0 | |||
Martin Brundle 7 | Brabham BT58 | 51 | zawieszenie/poślizg | 0 | |||
Mauricio Gugelmin 15 | March CG891 | 47 | kolizja z Perez-Salą | 0 | |||
Luis Perez-Sala 24 | Minardi M189 | 47 | kolizja z Gugelminem | 0 | |||
Thierry Boutsen 5 | Williams FW13 | 40 | pompa paliwowa | 0 | |||
Olivier Grouillard 26 | Ligier JS33 | 34 | silnik | 0 | |||
Pierluigi Martini 23 | Minardi M189 | 27 | poślizg | 0 | |||
Ivan Capelli 16 | March CG891 | 23 | układ przeniesienia napędu | 0 | |||
J.J. Lehto 37 | Onyx ORE-1 | 20 | skrzynia biegów | 0 | |||
Piercarlo Ghinzani 18 | Osella FA1M89 | 17 | skrzynia biegów | 0 | |||
Alessandro Nannini 19 | Benetton B189 | 14 | poślizg | 0 | |||
Stefano Modena 8 | Brabham BT58 | 11 | elektryka | 0 | |||
Nicola Larini 17 | Osella FA1M89 | 6 | zawieszenie/wypadek | 0 | |||
Satoru Nakajima 12 | Lotus 101 | 0 | kolizja z Capellim/poślizg | 0 |
Najszybsze okrażenie: Ayrton Senna (McLaren MP4/5) - 1:25,779 na 55 okr.