GRAN PREMIO DI SAN MARINO 1990
Autodromo Enzo e Dino Ferrari13 maja

Długość toru: 5,04 kmLiczba okrążeń: 61Pełny dystans: 307,440 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:25,050 - Ayrton Senna (Lotus 98T), 1986Najszybsze okrążenie wyścigu1:26,795 - Alain Prost (McLaren MP4/5), 1989Największa średnia prędkość wyścigu201,939 km/h - Ayrton Senna (McLaren MP4/5), 1989
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Riccardo Patrese 661 okr. 1h30m55,478
2.
Gerhard Berger 2861 okr. +0:05,117
3.
Alessandro Nannini 1961 okr. +0:06,240
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +2 | Riccardo Patrese 6 | Williams FW13B | 61 | 1h30m55,478 | 0 | |
2 | = | Gerhard Berger 28 | McLaren MP4/5B | 61 | +0:05,117 | 0 | |
3 | +6 | Alessandro Nannini 19 | Benetton B190 | 61 | +0:06,240 | 0 | |
4 | +2 | Alain Prost 1 | Ferrari F1-90 | 61 | +0:06,843 | 0 | |
5 | +3 | Nelson Piquet 20 | Benetton B190 | 61 | +0:53,112 | 0 | |
6 | +1 | Jean Alesi 4 | Tyrrell 019 | 60 | +1 okr. | 0 | |
7 | +3 | Derek Warwick 11 | Lotus 102 | 60 | +1 okr. | 0 | |
8 | +3 | Martin Donnelly 12 | Lotus 102 | 60 | +1 okr. | 0 | |
9 | +7 | Philippe Alliot 26 | Ligier JS33B | 60 | +1 okr. | 0 | |
10 | +10 | Nicola Larini 25 | Ligier JS33B | 59 | +2 okr. | 0 | |
11 | +15 | Paolo Barilla 24 | Minardi M190 | 59 | +2 okr. | 0 | |
12 | +13 | J.J. Lehto 36 | Onyx ORE-2 | 59 | +2 okr. | 0 | |
13 | = | Eric Bernard 29 | Lola 90 | 56 | +5 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Olivier Grouillard 14 | Osella FA1ME | 52 | łożysko koła | 0 | |||
Nigel Mansell 2 | Ferrari F1-90 | 38 | silnik | 0 | |||
Gregor Foitek 35 | Onyx ORE-2 | 35 | silnik | 0 | |||
Stefano Modena 8 | Brabham BT59 | 31 | hamulce/poślizg | 0 | |||
Andrea de Cesaris 22 | Dallara BMS190 | 29 | łożysko koła | 0 | |||
Mauricio Gugelmin 15 | Leyton House CG901 | 24 | elektryka | 0 | |||
Thierry Boutsen 5 | Williams FW13B | 17 | silnik | 0 | |||
Aguri Suzuki 30 | Lola 90 | 17 | sprzęgło | 0 | |||
Ayrton Senna 27 | McLaren MP4/5B | 3 | obręcz koła/poślizg | 0 | |||
Emanuele Pirro 21 | Dallara BMS190 | 2 | poślizg | 0 | |||
Ivan Capelli 16 | Leyton House CG901 | 0 | kolizja z Nakajimą | 0 | |||
Satoru Nakajima 3 | Tyrrell 019 | 0 | kolizja z Capellim | 0 | |||
Roberto Moreno 33 | EuroBrun ER189 | 0 | przepustnica | 0 |
Najszybsze okrażenie: Alessandro Nannini (Benetton B190) - 1:27,156 na 60 okr.