GRAND PRIX DE MONACO 1990
Circuit de Monaco27 maja

Długość toru: 3,328 kmLiczba okrążeń: 78Pełny dystans: 259,584 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:22,308 - Ayrton Senna (McLaren MP4/5), 1989Najszybsze okrążenie wyścigu1:25,501 - Alain Prost (McLaren MP4/5), 1989Największa średnia prędkość wyścigu135,401 km/h - Ayrton Senna (McLaren MP4/5), 1989
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Ayrton Senna 2778 okr. 1h52m46,982
2.
Jean Alesi 478 okr. +0:01,087
3.
Gerhard Berger 2878 okr. +0:02,073
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | = | Ayrton Senna 27 | McLaren MP4/5B | 78 | 1h52m46,982 | 0 | |
2 | +1 | Jean Alesi 4 | Tyrrell 019 | 78 | +0:01,087 | 0 | |
3 | +2 | Gerhard Berger 28 | McLaren MP4/5B | 78 | +0:02,073 | 0 | |
4 | +2 | Thierry Boutsen 5 | Williams FW13B | 77 | +1 okr. | 0 | |
5 | +17 | Alex Caffi 10 | Arrows A11B | 76 | +2 okr. | 0 | |
6 | +18 | Eric Bernard 29 | Lola 90 | 76 | +2 okr. | 0 | |
7 | +13 | Gregor Foitek 35 | Onyx ORE-2 | 72 | +6 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Derek Warwick 11 | Lotus 102 | 66 | hamulce/poślizg | 0 | |||
Nigel Mansell 2 | Ferrari F1-90 | 63 | bateria | 0 | |||
Paolo Barilla 24 | Minardi M190 | 52 | skrzynia biegów | 0 | |||
J.J. Lehto 36 | Onyx ORE-2 | 52 | skrzynia biegów | 0 | |||
Philippe Alliot 26 | Ligier JS33B | 47 | skrzynia biegów | 0 | |||
Riccardo Patrese 6 | Williams FW13B | 41 | dystrybutor | 0 | |||
Andrea de Cesaris 22 | Dallara BMS190 | 38 | silnik | 0 | |||
Satoru Nakajima 3 | Tyrrell 019 | 36 | poślizg | 0 | |||
Alain Prost 1 | Ferrari F1-90 | 30 | bateria | 0 | |||
Alessandro Nannini 19 | Benetton B190 | 20 | skrzynia biegów | 0 | |||
David Brabham 7 | Brabham BT59 | 16 | układ przeniesienia napędu | 0 | |||
Ivan Capelli 16 | Leyton House CG901 | 13 | hamulce | 0 | |||
Nicola Larini 25 | Ligier JS33B | 12 | skrzynia biegów/dyferencjał | 0 | |||
Aguri Suzuki 30 | Lola 90 | 11 | układ kierowniczy | 0 | |||
Pierluigi Martini 23 | Minardi M190 | 7 | elektryka | 0 | |||
Martin Donnelly 12 | Lotus 102 | 6 | skrzynia biegów | 0 | |||
Stefano Modena 8 | Brabham BT59 | 3 | układ przeniesienia napędu | 0 | |||
Emanuele Pirro 21 | Dallara BMS190 | 0 | zgaśnięcie silnika przed startem | 0 | |||
Zdyskwalifikowani | |||||||
Nelson Piquet 20 | Benetton B190 | 35 | 0 |
Najszybsze okrażenie: Ayrton Senna (McLaren MP4/5B) - 1:24,468 na 59 okr.