GRAND PRIX MOLSON DU CANADA 1990
Circuit Gilles Villeneuve10 czerwca

Długość toru: 4,39 kmLiczba okrążeń: 70Pełny dystans: 307,300 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:20,973 - Alain Prost (McLaren MP4/5), 1989Najszybsze okrążenie wyścigu1:24,973 - Ayrton Senna (McLaren MP4/4), 1988Największa średnia prędkość wyścigu182,152 km/h - Ayrton Senna (McLaren MP4/4), 1988
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Ayrton Senna 2770 okr. 1h42m56,400
2.
Nelson Piquet 2070 okr. +0:10,497
3.
Nigel Mansell 270 okr. +0:13,385
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | = | Ayrton Senna 27 | McLaren MP4/5B | 70 | 1h42m56,400 | 0 | |
2 | +3 | Nelson Piquet 20 | Benetton B190 | 70 | +0:10,497 | 0 | |
3 | +4 | Nigel Mansell 2 | Ferrari F1-90B | 70 | +0:13,385 | 0 | |
4 | -2 | Gerhard Berger 28 | McLaren MP4/5B | 70 | +0:14,854 | 0 | |
5 | -2 | Alain Prost 1 | Ferrari F1-90B | 70 | +0:15,820 | 0 | |
6 | +5 | Derek Warwick 11 | Lotus 102 | 68 | +2 okr. | 0 | |
7 | +3 | Stefano Modena 8 | Brabham BT59 | 68 | +2 okr. | 0 | |
8 | +18 | Alex Caffi 10 | Arrows A11B | 68 | +2 okr. | 0 | |
9 | +14 | Eric Bernard 29 | Lola 90 | 67 | +3 okr. | 0 | |
10 | +14 | Ivan Capelli 16 | Leyton House CG901 | 67 | +3 okr. | 0 | |
11 | +2 | Satoru Nakajima 3 | Tyrrell 019 | 67 | +3 okr. | 0 | |
12 | +6 | Aguri Suzuki 30 | Lola 90 | 66 | +4 okr. | 0 | |
13 | +2 | Olivier Grouillard 14 | Osella FA1ME | 65 | +5 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Martin Donnelly 12 | Lotus 102 | 57 | silnik | 0 | |||
Gregor Foitek 35 | Onyx ORE-2 | 53 | silnik | 0 | |||
Andrea de Cesaris 22 | Dallara BMS190 | 50 | skrzynia biegów | 0 | |||
J.J. Lehto 36 | Onyx ORE-2 | 46 | silnik | 0 | |||
Riccardo Patrese 6 | Williams FW13B | 44 | hamulce | 0 | |||
Philippe Alliot 26 | Ligier JS33B | 34 | silnik | 0 | |||
Jean Alesi 4 | Tyrrell 019 | 26 | poślizg | 0 | |||
Alessandro Nannini 19 | Benetton B190 | 21 | poślizg | 0 | |||
Thierry Boutsen 5 | Williams FW13B | 19 | poślizg/kolizja z Larinim | 0 | |||
Nicola Larini 25 | Ligier JS33B | 18 | kolizja z Boutsenem | 0 | |||
Emanuele Pirro 21 | Dallara BMS190 | 11 | kolizja z Alboreto | 0 | |||
Michele Alboreto 9 | Arrows A11B | 11 | kolizja z Pirro | 0 | |||
Pierluigi Martini 23 | Minardi M190 | 0 | kolizja z Suzukim | 0 |
Najszybsze okrażenie: Gerhard Berger (McLaren MP4/5B) - 1:22,077 na 70 okr.