FOSTER'S BRITISH GRAND PRIX 1990
Silverstone Circuit15 lipca

Długość toru: 4,78 kmLiczba okrążeń: 64Pełny dystans: 305,920 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:07,110 - Nelson Piquet (Williams FW11B), 1987Najszybsze okrążenie wyścigu1:09,832 - Nigel Mansell (Williams FW11B), 1987Największa średnia prędkość wyścigu235,291 km/h - Nigel Mansell (Williams FW11B), 1987
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Alain Prost 164 okr. 1h18m30,999
2.
Thierry Boutsen 564 okr. +0:39,092
3.
Ayrton Senna 2764 okr. +0:43,088
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +4 | Alain Prost 1 | Ferrari F1-90B | 64 | 1h18m30,999 | 0 | |
2 | +2 | Thierry Boutsen 5 | Williams FW13B | 64 | +0:39,092 | 0 | |
3 | -1 | Ayrton Senna 27 | McLaren MP4/5B | 64 | +0:43,088 | 0 | |
4 | +4 | Eric Bernard 29 | Lola 90 | 64 | +1:15,302 | 0 | |
5 | +6 | Nelson Piquet 20 | Benetton B190 | 64 | +1:24,003 | 0 | |
6 | +3 | Aguri Suzuki 30 | Lola 90 | 63 | +1 okr. | 0 | |
7 | +10 | Alex Caffi 10 | Arrows A11B | 63 | +1 okr. | 0 | |
8 | -2 | Jean Alesi 4 | Tyrrell 019 | 63 | +1 okr. | 0 | |
9 | +11 | Stefano Modena 8 | Brabham BT59 | 62 | +2 okr. | 0 | |
10 | +11 | Nicola Larini 25 | Ligier JS33B | 62 | +2 okr. | 0 | |
11 | +8 | Emanuele Pirro 21 | Dallara BMS190 | 62 | +2 okr. | 0 | |
12 | +12 | Paolo Barilla 24 | Minardi M190 | 62 | +2 okr. | 0 | |
13 | +9 | Philippe Alliot 26 | Ligier JS33B | 61 | +3 okr. | 0 | |
14 | -11 | Gerhard Berger 28 | McLaren MP4/5B | 60 | +4 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Nigel Mansell 2 | Ferrari F1-90B | 55 | skrzynia biegów | 0 | |||
Ivan Capelli 16 | Leyton House CG901 | 48 | wyciek paliwa | 0 | |||
Martin Donnelly 12 | Lotus 102 | 48 | silnik | 0 | |||
Derek Warwick 11 | Lotus 102 | 46 | silnik | 0 | |||
Gabriele Tarquini 17 | AGS JH25 | 41 | silnik | 0 | |||
Michele Alboreto 9 | Arrows A11B | 37 | silnik | 0 | |||
Riccardo Patrese 6 | Williams FW13B | 26 | wypadek/podwozie | 0 | |||
Satoru Nakajima 3 | Tyrrell 019 | 20 | elektryka | 0 | |||
Alessandro Nannini 19 | Benetton B190 | 15 | kolizja z Patrese | 0 | |||
Andrea de Cesaris 22 | Dallara BMS190 | 12 | układ paliwowy | 0 | |||
Pierluigi Martini 23 | Minardi M190 | 3 | alternator | 0 | |||
Mauricio Gugelmin 15 | Leyton House CG901 | 0 | pompa paliwowa przed startem | 0 |
Najszybsze okrażenie: Nigel Mansell (Ferrari F1-90B) - 1:11,291 na 51 okr.