GRANDE PREMIO DE PORTUGAL 1990
Circuito do Estoril23 września

Długość toru: 4,35 kmLiczba okrążeń: 61Pełny dystans: 265,350 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:15,468 - Ayrton Senna (McLaren MP4/5), 1989Najszybsze okrążenie wyścigu1:18,986 - Gerhard Berger (Ferrari F1-89), 1989Największa średnia prędkość wyścigu191,418 km/h - Gerhard Berger (Ferrari F1-89), 1989
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Nigel Mansell 261 okr. 1h22m11,014
2.
Ayrton Senna 2761 okr. +0:02,808
3.
Alain Prost 161 okr. +0:04,189
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | = | Nigel Mansell 2 | Ferrari F1-90B | 61 | 1h22m11,014 | 0 | |
2 | +1 | Ayrton Senna 27 | McLaren MP4/5B | 61 | +0:02,808 | 0 | |
3 | -1 | Alain Prost 1 | Ferrari F1-90B | 61 | +0:04,189 | 0 | |
4 | = | Gerhard Berger 28 | McLaren MP4/5B | 61 | +0:05,896 | 0 | |
5 | +1 | Nelson Piquet 20 | Benetton B190 | 61 | +0:57,418 | 0 | |
6 | +3 | Alessandro Nannini 19 | Benetton B190 | 61 | +0:58,249 | 0 | |
7 | -2 | Riccardo Patrese 6 | Williams FW13B | 60 | +1 okr. | 0 | |
8 | = | Jean Alesi 4 | Tyrrell 019 | 60 | +1 okr. | 0 | |
9 | +10 | Michele Alboreto 9 | Arrows A11B | 60 | +1 okr. | 0 | |
10 | +12 | Nicola Larini 25 | Ligier JS33B | 59 | +2 okr. | 0 | |
11 | +5 | Pierluigi Martini 23 | Minardi M190 | 59 | +2 okr. | 0 | |
12 | +2 | Mauricio Gugelmin 15 | Leyton House CG901 | 59 | +2 okr. | 0 | |
13 | +4 | Alex Caffi 10 | Arrows A11B | 58 | +3 okr. | 0 | |
14 | -3 | Aguri Suzuki 30 | Lola 90 | 58 | +3 okr. | 0 | |
15 | -2 | Emanuele Pirro 21 | Dallara BMS190 | 58 | +3 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Philippe Alliot 26 | Ligier JS33B | 52 | kolizja z Mansellem | 0 | |||
David Brabham 7 | Brabham BT59 | 52 | skrzynia biegów | 0 | |||
Ivan Capelli 16 | Leyton House CG901 | 51 | silnik | 0 | |||
Thierry Boutsen 5 | Williams FW13B | 30 | silnik | 0 | |||
Eric Bernard 29 | Lola 90 | 24 | skrzynia biegów | 0 | |||
Stefano Modena 8 | Brabham BT59 | 21 | skrzynia biegów | 0 | |||
Martin Donnelly 12 | Lotus 102 | 14 | alternator | 0 | |||
Derek Warwick 11 | Lotus 102 | 5 | przepustnica | 0 | |||
Yannick Dalmas 18 | AGS JH25 | 3 | półoś napędowa | 0 | |||
Andrea de Cesaris 22 | Dallara BMS190 | 0 | przepustnica/poślizg | 0 |
Najszybsze okrażenie: Riccardo Patrese (Williams FW13B) - 1:18,306 na 56 okr.