GRAN PREMIO TIO PEPE DE ESPANA 1990
Circuito de Jerez-Ángel Nieto 30 września

Długość toru: 4,218 kmLiczba okrążeń: 73Pełny dystans: 307,914 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:20,291 - Ayrton Senna (McLaren MP4/5), 1989Najszybsze okrążenie wyścigu1:25,779 - Ayrton Senna (McLaren MP4/5), 1989Największa średnia prędkość wyścigu171,374 km/h - Ayrton Senna (McLaren MP4/5), 1989
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Alain Prost 173 okr. 1h48m01,461
2.
Nigel Mansell 273 okr. +0:22,064
3.
Alessandro Nannini 1973 okr. +0:34,874
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +1 | Alain Prost 1 | Ferrari F1-90B | 73 | 1h48m01,461 | 0 | |
2 | +1 | Nigel Mansell 2 | Ferrari F1-90B | 73 | +0:22,064 | 0 | |
3 | +6 | Alessandro Nannini 19 | Benetton B190 | 73 | +0:34,874 | 0 | |
4 | +3 | Thierry Boutsen 5 | Williams FW13B | 73 | +0:43,296 | 0 | |
5 | +1 | Riccardo Patrese 6 | Williams FW13B | 73 | +0:57,530 | 0 | |
6 | +9 | Aguri Suzuki 30 | Lola 90 | 73 | +1:03,728 | 0 | |
7 | +13 | Nicola Larini 25 | Ligier JS33B | 72 | +1 okr. | 0 | |
8 | +4 | Mauricio Gugelmin 15 | Leyton House CG901 | 72 | +1 okr. | 0 | |
9 | +14 | Yannick Dalmas 18 | AGS JH25 | 72 | +1 okr. | 0 | |
10 | +15 | Michele Alboreto 9 | Arrows A11B | 71 | +2 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Derek Warwick 11 | Lotus 102 | 63 | skrzynia biegów | 0 | |||
Ivan Capelli 16 | Leyton House CG901 | 59 | kondycja kierowcy | 0 | |||
Gerhard Berger 28 | McLaren MP4/5B | 56 | kolizja z Boutsenem | 0 | |||
Ayrton Senna 27 | McLaren MP4/5B | 53 | chłodnica | 0 | |||
Nelson Piquet 20 | Benetton B190 | 47 | akumulator | 0 | |||
Andrea de Cesaris 22 | Dallara BMS190 | 47 | silnik | 0 | |||
Olivier Grouillard 14 | Osella FA1ME | 45 | łożysko koła | 0 | |||
Pierluigi Martini 23 | Minardi M190 | 41 | mocowanie koła/poślizg | 0 | |||
Philippe Alliot 26 | Ligier JS33B | 22 | poślizg | 0 | |||
Eric Bernard 29 | Lola 90 | 20 | skrzynia biegów | 0 | |||
Satoru Nakajima 3 | Tyrrell 019 | 13 | poślizg | 0 | |||
Gabriele Tarquini 17 | AGS JH25 | 5 | silnik | 0 | |||
Stefano Modena 8 | Brabham BT59 | 5 | kolizja z Tarquinim | 0 | |||
Jean Alesi 4 | Tyrrell 019 | 0 | kolizja z Bergerem/pęknięta opona | 0 | |||
Emanuele Pirro 21 | Dallara BMS190 | 0 | przepustnica/poślizg | 0 |
Najszybsze okrażenie: Riccardo Patrese (Williams FW13B) - 1:24,513 na 53 okr.