Testy w Mugello (dzień 2) i w Walencji (dzień 1)

Raikkonen zakończył pierwsze testy za kierownicą F60, a Kubica rozpoczął jazdę w F1.09
20.01.0917:47
Marek Roczniak
6829wyświetlenia

Kimi Raikkonen zakończył dzisiaj swoje pierwsze dwudniowe testy za kierownicą nowego bolidu Ferrari, kontynuując zapoczątkowaną w poniedziałek pracę nad rozwojem F60.

Pogoda znowu nie była jednak najlepsza i tor Mugello ponownie był przez cały dzień mokry. Tym razem Fin przejechał 42 okrążenia i uzyskał nieco lepszy czas niż w poniedziałek - 1:33,920. Zawsze przyjemnie jest poprowadzić po raz pierwszy nowy samochód. - skomentował Kimi.

Niestety ze względu na pogodę nie byliśmy w stanie zbliżyć się do limitów samochodu, ale takie rzeczy się zdarzają. Tak czy inaczej pierwsze wrażenia są pozytywne, a przede wszystkim najważniejsze jest to, że nie mieliśmy żadnych szczególnych problemów technicznych. Jutro za kierownicę F60 powróci Felipe Massa.

Pogoda na Autodromo Internazionale del Mugello - 5,245 km
Temperatura powietrza: 11°C
Temperatura toru: 10°C
Pochmurno z przelotnymi opadami deszczu


Tymczasem zespół BMW Sauber zaliczył dzisiaj w Walencji pierwszy dzień testów swojego nowego bolidu, który jako pierwszy poprowadził Robert Kubica. Korzystając ze słonecznej pogody po południu, zespół skupił się na sprawdzeniu wszystkich systemów F1.09, a także rozpoczął zbieranie danych na temat nowego samochodu.

Po przejechaniu w sumie 73 okrążeń (uzyskanego czasu niestety nie ujawniono), Kubica powiedział: To był dobry test bez problemów technicznych. Tor nie był zbyt przyczepny, ponieważ jeździł tylko jeden samochód, ale mimo to sporo nauczyliśmy się już o tym, jak auto reaguje na zmiany w ustawieniach.

Dyrektor zarządzający zespołem Walter Riedl dodał: Pomimo tego, że BMW Sauber F1.09 jest zupełnie nowym samochodem, pierwsze jazdy próbne okazały się bardzo udane. Wszystkie systemy zadziałały doskonale i mogliśmy nawet rozpocząć takie podstawowe testy, jak ćwiczenie startów. Robert Kubica będzie kontynuował testy w F1.09 przez kolejne dwa dni.

Pogoda na Circuit de la Comunitat - 4,005 km
Temperatura powietrza: 15-16°C
Temperatura toru: 15-17°C
Słonecznie, zimny wiatr

Źródło: Ferrari.com, BMW-Sauber-F1.com

KOMENTARZE

11
orus
20.01.2009 07:27
A ja wcale nie powiedziałem że wierzysz we wszystko co mówią ;) Ja też jestem w stanie zrozumieć ze KERS jako system działa, ale nie przynosi widocznych efektów. Tylko że wtedy słowo "doskonale" nie jest na miejscu.
zdun
20.01.2009 07:08
podejrzewam że może teraz zespoly bedą w piatek testowały dwa bolidy z kers i bez, jeśli bedą mieli wątpliwości czy użyć czy nie
Maraz
20.01.2009 07:03
Ja wcale nie mówię, że trzeba wierzyć we wszystko, co mówią zespoły :) Jestem jednak w stanie zrozumieć, że KERS nie daje jeszcze na tyle dużych korzyści, aby użyć go w wyścigu, choć jako urządzenie działa dobrze, tzn. odzyskuje moc z osi w czasie hamowania, zamienia na prąd, przechowuje w bateriach i na żądanie uwalnia dodatkową moc. Tylko co z tego, jeśli ta dodatkowa moc zaledwie równoważy wady wynikające z jazdy z KERS, a nie daje dodatkowych korzyści?
orus
20.01.2009 06:43
Doskonale na obecna specyfikacje? Czyli co jesli musiałbys miec hamulce które hamuja od 100km/h do 0km/h ww 3 sek, a hamowałyby w 10sek a ponadto bolid byłby niestabilny to mówiłbyś ze działają doskonale ;D?Tak czy siak, nie trzeba we wszystko wierzyć co mówia... Mówia to co jest dla nich korzystne w danej chwili.
Maraz
20.01.2009 06:27
Ale zrozum, może działać doskonale jak na obecną specyfikację (czyli zgodnie z założeniami na daną chwilę), ale np. dawać moc ze 20 KM przy ogólnym pogorszeniu osiągów bolidu ze względu na nienajlepsze rozłożenie całej masy, czy niestabilność podczas hamowania z ładowaniem KERS (zmienia się balans hamulców). Trzeba patrzeć na ogólny obraz sytuacji.
orus
20.01.2009 06:01
Maraz, Czy można określic coś co przynosi szkody( czy nawet nie przynosi zysków), że działa doskonale??? To tak jakby powiedzieć o półautomatycznej sekwencyjnej skrzyni biegów która zmienia bieg w czasie 2 sek że działa doskonale ;D
hagj
20.01.2009 05:53
No no, jak Kubica testuje nowy bolid przez pierwsze 3 dni z rzędu to coś to musi oznaczać :) Oby RK szybko znalazł wspólny język z nową maszynką, podobnie jak z F1.08 na początku poprzedniego sezonu
Maraz
20.01.2009 05:47
orus, działać a przynosić widoczną poprawę osiągów to dwie zupełnie inne sprawy.
orus
20.01.2009 05:40
Z jednej strony, Riedl mówi że wszystkie systemy działały doskonale (czyli KERS chyba tez, co nie?), z drugiej Theisen że nie jest pewne czy BMW wystartuje z KERS w Australii... Pierwsze wyklucza raczej drugie. Nie wiadomo w , co wierzyć. F1 to jedna wielka polityka, stąd wniosek że nalezy raczej sceptycznie podchodzić do tych newsów. Zespoły mówia to co dla nich wygodne.
zdun
20.01.2009 05:32
coś mi się wydaje że kubica bedzie nr 1 tak jak w zeszłym roku mimo tego że nie wszyscy to widzieli.
KubuŚ
20.01.2009 05:31
Miło słyszeć że obie załogi które lubię, nie mają problemów z nowym bolidem.:)