Początek testów na torach Paul Ricard, Fiorano, Mugello i Silverstone
11.05.0400:00
752wyświetlenia
Kierowca | Konstruktor | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|
Czasy uzyskane na torze Paul Ricard | |||||
Pedro de la Rosa | McLaren Mercedes | mic | 1:32.460 | 113 | |
1 | Antonio Pizzonia | Williams BMW | mic | 1:32.556 | 87 |
1 | Ricardo Zonta | Toyota | mic | 1:32.875 | 99 |
1 | Marc Gene | Williams BMW | mic | 1:32.956 | 84 |
1 | Olivier Panis | Toyota | mic | 1:33.165 | 73 |
1 | Alex Wurz | McLaren Mercedes | mic | 1:33.746 | 70 |
1 | Anthony Davidson | B.A.R Honda | mic | 1:34.189 | 12 |
1 | Timo Glock | Jordan Ford | bri | 1:34.335 | 88 |
Czasy uzyskane na torze Fiorano | |||||
Michael Schumacher | Ferrari | bri | 0:56.386 | 144 | |
Czasy uzyskane na torze Mugello | |||||
Luca Badoer | Ferrari | bri | 1:20.806 | 94 | |
Czasy uzyskane na torze Silverstone | |||||
Felipe Massa | Sauber Petronas | bri | 1:19.060 | 99 | |
Drugi czas uzyskał kierowca testowy z zespołu Williams - Antonio Pizzonia, będąc wolniejszym od de la Rosy o niespełna 0.1 sekundy. Na torze Paul Ricard obecny był także główny kierowca testowy zespołu - Marc Gene, który uplasował się na czwartej pozycji. Obaj kierowcy skupili się na przygotowaniach do wyścigu o Grand Prix Monako, pracując nad ustawieniami bolidu FW26 i przeprowadzając testy opon Michelin. Pizzonia i Gene testy będą przeprowadzali także i jutro, natomiast w środę na torze Paul Ricard pojawi się jeden z głównych kierowców zespołu Williams - Juan Pablo Montoya.
Pomiędzy reprezentantami stajni z Grove znalazł się kierowca testowy Toyoty - Ricardo Zonta. Japońska stajnia korzystała dzisiaj także z usług jednego ze swoich głównych kierowców - Oliviera Panisa. Francuz uplasował się na piątej pozycji i jako ostatni zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do najszybszego kierowcy z zespołu McLaren. W dzisiejszych testach uczestniczył również zespół B.A.R, którego, reprezentował kierowca testowy Anthony Davidson. Niestety Brytyjczyk po przejechaniu zaledwie 12 okrążeń nabawił się kontuzji pleców w wyniku zbyt gwałtownego hamowania i ze względu na silny ból nie mógł się nawet o własnych siłach wydostać z kokpitu. Zespół donosi, że kontuzja nie jest zbyt poważna i Davidson powinien powrócić do testów. Jutro na torze Paul Ricard obecny będzie jeden z głównych kierowców stajni z Brackley - Jenson Button, który z kolei podczas ostatniego wyścigu nabawił się drobnej kontuzji oka (w trakcie jednego z postojów przy otwartym wizjerze wpadły mu do niego drobne odłamki włókna węglowego). Jest ona na tyle nie groźna, iż lekarze zezwolili Brytyjczykowi na prowadzenie bolidu.
Otatnim uczestnikiem dzisiejszych testów na południu Francji był kierowca testowy zespołu Jordan - Timo Glock. Niemiec uzyskał najgorszy czas dnia, a jego strata do de la Rosy wyniosła blisko dwie sekundy. W kolejne dni Irlandzką stajnię reprezentowali będą główni kierowcy - Nick Heidfeld i Giorgio Pantano. Debiut Josa Verstappena za kierownicą Jordana EJ14 jest zaplanowany na 1 czerwca i będzie miał miejsce podczas testów na torze Silverstone.
Zespół Ferrari rozpoczął dzisiaj testy na dwóch włoskich torach - Fiorano i Mugello. Na pierwszym z nich obecny był Michael Schumacher, przeprowadzając będące częścią przygotowań do najbliższego wyścigu testy opon Bridgestone. Niemiec przejechał w sumie aż 144 okrążenia, z czego 30 na krótkiej wersji tory Fiorano. Tymczasem na torze Mugello kierowca testowy Ferrari - Luca Badoer oprócz testowania opon sprawdzał także nowe elementy do bolidu F2004, które zostaną użyte podczas kilku najbliższych wyścigów. Obydwu kierowcom przez cały dzień towarzyszyła słoneczna pogoda.
Ostatnim miejscem testów dzisiejszego dnia był brytyjski tor Silverstone, na którym obecny był tylko zespół Sauber. Ze względu na gęstą mgłę testy rozpoczęły się dopiero o godzinie 11:30, jednak pomimo utraty cennego czasu Felipe Massa zdołał wykonać wszystkie zadania zaplanowane na wtorek. Brazylijczyk przejechał w sumie 99 okrążeń, z czego 40 na krótkiej, tzw. krajowej wersji toru Silverstone, która została wykorzystana do testów opon Bridgestone przeznaczonych do użycia w wyścigu o Grand Prix Monako. Na pełnej wersji brytyjskiego toru testowane były tymczasem inne typy opon japońskiego producenta, a także różne wersje tylnego skrzydła do bolidu C23.
Źródło: BMW.WilliamsF1.com, Ferrari.com, Sauber-Petronas.com, Autosport.com