Drugi dzień testów na torze Jerez

Karthikeyan najszybszym kierowcą w środę z silnikiem V8
14.12.0518:16
Marek Roczniak
2155wyświetlenia
Podczas drugiego dnia testów na torze Jerez najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał kierowca testowy Renault, Franck Montagny. Francuska stajnia rozpoczęła w środę ostatnią serię testów przed końcem 2005 roku, ponownie przywożąc na hiszpański obiekt zmodyfikowane wersje tegorocznych bolidów R25 z ograniczonymi silnikami V10. Za kierownicą drugiego R25 zasiadł podobnie jak w zeszłym tygodniu Heikki Kovalainen. Fin uzyskał piąty czas, tracąc do swojego partnera ponad 0.8 sekundy. Zespół skupił się na testowaniu opon Michelin (Montagny) i zawieszenia (Kovalainen).

Tymczasem najszybszym kierowcą prowadzącym bolid z silnikiem V8 okazał się dzisiaj reprezentujący po raz drugi w swojej karierze barwy Williamsa Narain Karthikeyan. Hindus stracił mniej niż pół sekundy do Montagny'ego, poprawiając przy okazji swój najlepszy czas z zeszłego tygodnia aż o ponad sekundę. Tym samym Karthikeyan zdołał chyba udowodnić, iż nie tylko dzięki wsparciu zamożnych sponsorów zasługuje na posadę piątkowego testera w stajni z Grove. Prowadzący drugi bolid FW27C Mark Webber podczas pierwszego dnia testów w tym tygodniu musiał zadowolić się szóstą pozycją, a jego strata do Karthikeyana wyniosła blisko sekundę.

Poza kierowcami Renault z silnika V10 z ograniczoną mocą korzystał dzisiaj jeszcze tylko jeden kierowca, a był nim jedyny obecny w środę na torze Jerez reprezentant Ferrari, Felipe Massa. Brazylijczyk uplasował się na trzeciej pozycji. kontynuując zapoczątkowane wczoraj testy opon Bridgestone za kierownicą tegorocznego bolidu F2005. Jutro na torze Jerez pojawi się partner Massy, Michael Schumacher.

Czwarty czas uzyskał kierowca testowy Toyoty, Ricardo Zonta, mając mniej niż 0.4 sekundy straty do najszybszego kierowcy na oponach Bridgestone. Japońską stajnię reprezentowali dzisiaj także Olivier Panis i Franck Perera, dzieląc się drugim bolidem TF106. Obaj kierowcy przejechali zaledwie po kilkanaście okrążeń i testy ukończyli na ostatnich pozycjach, mając ponad dwie sekundy straty do Karthikeyana. Na razie nie wiadomo dlaczego Panis i Perera przejechali tak mało okrążeń.

Odpowiednio na 7 i 11 pozycji uplasowali się reprezentanci Hondy, kierowca testowy Anthony Davidson i należący do programu rozwojowego młodych kierowców Adam Carroll. Obaj kierowcy zasiedli za kierownicami bolidów 078 ('06 concept car z silnikiem V8) i przejechali w sumie ponad 170 okrążeń, koncentrując się na testach aerodynamicznych, a także na pracy nad ustawieniami auta i silnika V8. Dla Carrolla był to pierwszy kontakt z nową jednostką napędową Hondy, a jego strata do Davidsona wyniosła blisko półtorej sekundy.

W środę zespół McLaren obok Pedro de la Rosy reprezentował jeden z głównych kierowców, Juan Pablo Montoya. Kolumbijczyk przejął jeden z bolidów MP4-20B od Gary'ego Paffetta i uplasował się na ósmej pozycji, przejeżdżając niespełna 40 okrążeń. Do niezbyt dużej aktywności przyczyniły się problemy z oprogramowaniem w bolidzie Montoi, a także liczne czerwone flagi (w sumie aż 11), dosyć niska temperatura i niewielkie opady deszczu pod koniec popołudniowej sesji. Mimo to de la Rosa zdołał przejechać ponad dwa razy tyle okrążeń co Montoya, ale okazał się od niego wolniejszy o ponad pół sekundy. Stajnia z Woking oprócz dalszej pracy nad rozwojem silnika V8 testowała dzisiaj także opony Michelin.

Pomiędzy kierowcami McLarena na dziewiątej pozycji znalazł się Nick Heidfeld. Zespół BMW Sauber kontynuował zapoczątkowane we wtorek testy silnika BMW P86 V8 i opon Michelin, a także sprawdzał funkcjonowanie układu chłodzenia w przejściowej wersji tegorocznego bolidu (C24B). Heidfeld przejechał w sumie 75 okrążeń, a jego strata do najszybszego kierowcy z silnikiem V8 wyniosła niewiele ponad sekundę.

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

KierowcaKonstruktorBolidOp.Czas okr.Okr.
Czasy uzyskane w środę na torze Jerez
Franck MontagnyRenaultR25 V10mic1:18.80497
1Narain KarthikeyanWilliams CosworthFW27C V8bri1:19.17137
1Felipe MassaFerrariF2005 V10bri1:19.26468
1Ricardo ZontaToyotaTF106 V8bri1:19.52175
1Heikki KovalainenRenaultR25 V10mic1:19.626104
1Mark WebberWilliams CosworthFW27C V8bri1:20.10546
1Anthony DavidsonHonda078 V8mic1:20.13391
1Juan Pablo MontoyaMcLaren MercedesMP4-20B V8mic1:20.21639
1Nick HeidfeldBMW SauberC24B V8mic1:20.32575
1Pedro de la RosaMcLaren MercedesMP4-20B V8mic1:20.88584
1Adam CarrollHonda078 V8mic1:21.55585
1Franck PereraToyotaTF106 V8bri1:21.55618
1Olivier PanisToyotaTF106 V8bri1:21.67814
Źródło: pitpass.com

KOMENTARZE

7
kinggrzes
15.12.2005 04:11
coś słabo póki co McLareny z V8 się prezentują. Za to Williamsy Toyoty czy Hondy powinny byc silne w przyszlym sezonie
Szakall
14.12.2005 10:52
jutro "mały" pojedynek mistrzów :)
Hindus
14.12.2005 08:00
andy stwierdzam tylko fakt, to chyba nic złego??
andy
14.12.2005 07:01
hindus> Karthkeyen pewno idzie na mistrza! hi hi
RENO
14.12.2005 06:32
Nio Karthikeyan nieźle..a wogóle może się okażać że Will+Bridge+Cosworth to miesznka wybuchowa która może anmieszać w sezonie 2006
Hindus
14.12.2005 06:11
nawet karthikeyan jest lepszy od montiego
W
14.12.2005 05:38
Karthikeyan wymiata... McLaren tworzy...