Kubica najszybszy na rozpoczęcie drugiej tury testów
Polak wykonał symulację kwalifikacji na oponach Pirelli C5.
26.02.2013:02
5871wyświetlenia
Embed from Getty Images
Robert Kubica zakończył poranną część czwartego dnia zimowych testów z najlepszym czasem okrążenia. Polak na oponach C5 jako jedyny zszedł poniżej bariery 1:17, pokonując 53. okrążenia Circuit de Catalunya.
Polak współpracujący z Alfą Romeo wykonał podczas ostatniej godziny symulację kwalifikacji. Drugie jazdy podczas zimowych testów nie były jednak dla Kubicy bezproblemowe, ponieważ na początku sesji kierowca obrócił C39 w szykanie tuż przed wyjazdem na prostą startową. Mimo to wszystko wydarzyło się przy niskiej prędkości i 35-latek mógł kontynuować jazdę. Po południu jego kokpit przejmie etatowy zawodnik Alfy - Kimi Raikkonen.
Drugie oraz trzecie miejsce w tabeli należą do Pierre'a Gasly z AlphaTauri oraz Alexandra Albona z Red Bull Racing. Obaj kierowcy rozpoczęli pracę dopiero po godzinie jedenastej. Zespoły wykryły problemy z zawieszeniem bolidów, co uziemiło je na sporą część porannej sesji. Czwarty jest najbardziej aktywny o poranku Lewis Hamilton z Mercedesa, który pokonał 89. okrążeń.
Piąty wynik należy do Lance'a Strolla z Force India, natomiast szósty do Sebastiana Vettela, który był drugim najbardziej aktywnym zawodnikiem. Niemiec miał bardzo groźnie wyglądający incydent na wyjściu z siódmego zakrętu, gdzie dwukrotnie obróciło jego Ferrari SF1000. Naniesiony na tor żwir wymusił przerwanie sesji na oczyszczenie nawierzchni.
Dziewiąty Nicholas Latifi był sprawcą drugiej czerwonej flagi, po tym, jak w jego Williamsie doszło do poważnej awarii. Kanadyjczyk na dohamowaniu do pierwszego zakrętu miał problemy z redukcją biegów, natomiast między dziewiątym a dziesiątym wirażem jego FW43 wyłączyło się na czwartym przełożeniu, gubiąc olej na torze. Z kolei jazdy ósmego Sainza były przerwane koniecznością wymiany podłogi w McLarenie MCL35.
Po przerwie na lunch dojdzie do wielu roszad. Oprócz w Alfie do zmiany kierowcy dojdzie w Mercedesie (Bottas), Ferrari (Leclerc), Red Bullu (Verstappen), McLarenie (Norris), Renault (Ocon), AlphaTauri (Kwiat), Racing Point (Perez) oraz Williamsie (Russell).
Opony, na których uzyskano najszybsze rezultaty: C2 (Albon, Hamilton, Ricciardo), C3 (Stroll, Vettel, Sainz, Grosjean), C4 (Gasly, Latifi), C5 (Kubica).
Robert Kubica zakończył poranną część czwartego dnia zimowych testów z najlepszym czasem okrążenia. Polak na oponach C5 jako jedyny zszedł poniżej bariery 1:17, pokonując 53. okrążenia Circuit de Catalunya.
Polak współpracujący z Alfą Romeo wykonał podczas ostatniej godziny symulację kwalifikacji. Drugie jazdy podczas zimowych testów nie były jednak dla Kubicy bezproblemowe, ponieważ na początku sesji kierowca obrócił C39 w szykanie tuż przed wyjazdem na prostą startową. Mimo to wszystko wydarzyło się przy niskiej prędkości i 35-latek mógł kontynuować jazdę. Po południu jego kokpit przejmie etatowy zawodnik Alfy - Kimi Raikkonen.
Drugie oraz trzecie miejsce w tabeli należą do Pierre'a Gasly z AlphaTauri oraz Alexandra Albona z Red Bull Racing. Obaj kierowcy rozpoczęli pracę dopiero po godzinie jedenastej. Zespoły wykryły problemy z zawieszeniem bolidów, co uziemiło je na sporą część porannej sesji. Czwarty jest najbardziej aktywny o poranku Lewis Hamilton z Mercedesa, który pokonał 89. okrążeń.
Piąty wynik należy do Lance'a Strolla z Force India, natomiast szósty do Sebastiana Vettela, który był drugim najbardziej aktywnym zawodnikiem. Niemiec miał bardzo groźnie wyglądający incydent na wyjściu z siódmego zakrętu, gdzie dwukrotnie obróciło jego Ferrari SF1000. Naniesiony na tor żwir wymusił przerwanie sesji na oczyszczenie nawierzchni.
Dziewiąty Nicholas Latifi był sprawcą drugiej czerwonej flagi, po tym, jak w jego Williamsie doszło do poważnej awarii. Kanadyjczyk na dohamowaniu do pierwszego zakrętu miał problemy z redukcją biegów, natomiast między dziewiątym a dziesiątym wirażem jego FW43 wyłączyło się na czwartym przełożeniu, gubiąc olej na torze. Z kolei jazdy ósmego Sainza były przerwane koniecznością wymiany podłogi w McLarenie MCL35.
Po przerwie na lunch dojdzie do wielu roszad. Oprócz w Alfie do zmiany kierowcy dojdzie w Mercedesie (Bottas), Ferrari (Leclerc), Red Bullu (Verstappen), McLarenie (Norris), Renault (Ocon), AlphaTauri (Kwiat), Racing Point (Perez) oraz Williamsie (Russell).
Opony, na których uzyskano najszybsze rezultaty: C2 (Albon, Hamilton, Ricciardo), C3 (Stroll, Vettel, Sainz, Grosjean), C4 (Gasly, Latifi), C5 (Kubica).
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas | Strata | Odstęp |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Robert Kubica (88) | Alfa Romeo Ferrari C39 | 53 | 1:16,942 | |||
2 | Max Verstappen (33) | Red Bull Honda RB16 | 84 | 1:17,347 | 0,405 | 0,405 | |
3 | Sergio Perez (11) | Racing Point Mercedes RP20 | 84 | 1:17,428 | 0,486 | 0,081 | |
4 | Daniił Kwiat (26) | AlphaTauri Honda AT01 | 60 | 1:17,456 | 0,514 | 0,028 | |
5 | Pierre Gasly (10) | AlphaTauri Honda AT01 | 25 | 1:17,540 | 0,598 | 0,084 | |
6 | Alexander Albon (23) | Red Bull Honda RB16 | 29 | 1:17,550 | 0,608 | 0,010 | |
7 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W11 | 89 | 1:17,562 | 0,620 | 0,012 | |
8 | Lance Stroll (18) | Racing Point Mercedes RP20 | 43 | 1:17,787 | 0,845 | 0,225 | |
9 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W11 | 90 | 1:18,100 | 1,158 | 0,313 | |
10 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF1000 | 84 | 1:18,113 | 1,171 | 0,013 | |
11 | Daniel Ricciardo (3) | Renault R.S.20 | 53 | 1:18,214 | 1,272 | 0,101 | |
12 | Carlos Sainz (55) | McLaren Renault MCL35 | 46 | 1:18,221 | 1,279 | 0,007 | |
13 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF1000 | 80 | 1:18,244 | 1,302 | 0,023 | |
14 | Nicholas Latifi (6) | Williams Mercedes FW43 | 48 | 1:18,300 | 1,358 | 0,056 | |
15 | George Russell (63) | Williams Mercedes FW43 | 59 | 1:18,535 | 1,593 | 0,235 | |
16 | Romain Grosjean (8) | Haas Ferrari VF-20 | 107 | 1:18,670 | 1,728 | 0,135 | |
17 | Lando Norris (4) | McLaren Renault MCL35 | 57 | 1:18,826 | 1,884 | 0,156 | |
18 | Kimi Raikkonen (7) | Alfa Romeo Ferrari C39 | 51 | 1:19,515 | 2,573 | 0,689 | |
19 | Esteban Ocon (31) | Renault R.S.20 | 74 | 1:21,542 | 4,600 | 2,027 |