Drugi dzień testów na torach Monza, Fiorano, Jerez i Lurcy Levis
04.09.0300:00
863wyświetlenia
Kierowca | Konstruktor | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|
Czasy uzyskane na torze Monza | |||||
David Coulthard | McLaren Mercedes | mic | 1:21.546 | 49 | |
1 | Kimi Raikkonen | McLaren Mercedes | mic | 1:21.761 | 80 |
1 | Heinz-Harald Frentzen | Sauber Petronas | bri | 1:22.127 | 75 |
1 | Michael Schumacher | Ferrari | bri | 1:22.139 | 58 |
1 | Luca Badoer | Ferrari | bri | 1:22.165 | 57 |
1 | Juan Pablo Montoya | Williams BMW | mic | 1:22.177 | 31 |
1 | Rubens Barrichello | Ferrari | bri | 1:22.250 | 48 |
1 | Jarno Trulli | Renault | mic | 1:22.415 | 83 |
1 | Jenson Button | B.A.R Honda | bri | 1:22.496 | 79 |
1 | Fernando Alonso | Renault | mic | 1:22.645 | 70 |
1 | Olivier Panis | Toyota | mic | 1:22.664 | 61 |
1 | Mark Webber | Jaguar Cosworth | mic | 1:22.808 | 52 |
1 | Takuma Sato | B.A.R Honda | bri | 1:22.831 | 52 |
1 | Justin Wilson | Jaguar Cosworth | mic | 1:22.928 | 52 |
1 | Ricardo Zonta | Toyota | mic | 1:22.936 | 67 |
1 | Cristiano da Matta | Toyota | mic | 1:23.111 | 75 |
1 | Jacques Villeneuve | B.A.R Honda | bri | 1:23.186 | 139 |
1 | Zsolt Baumgartner | Jordan Ford | bri | 1:24.134 | 76 |
1 | Giancarlo Fisichella | Jordan Ford | bri | 1:24.617 | 59 |
1 | Jos Verstappen | Minardi Cosworth | bri | 1:24.712 | 25 |
1 | Gianmaria Bruni | Minardi Cosworth | bri | 1:25.240 | 34 |
1 | Marc Gene | Williams BMW | mic | 1:25.482 | 4 |
Czasy uzyskane na torze Fiorano | |||||
Felipe Massa | Ferrari | bri | 0:58.741 | 125 | |
Rezultat testów opublikowany przez zespoły Sauber i Ferrari |
Trzeci czas uzyskał jedyny reprezentant zespołu Sauber - Heinz-Harald Frentzen. Szwajcarska stajnia po zakończeniu testów nowej wersji silnika Petronas V10, w środę skupiła się na testowaniu nowych części aerodynamicznych do bolidu C22, w tym nowego tylnego skrzydła, które zostanie użyte podczas wyścigu o Grand Prix Stanów Zjednoczonych.
Na czwartej i piątej pozycji uplasowali się reprezentanci Ferrari - Michael Schumacher i kierowca testowy Luca Badoer, tracąc ponad pół sekundy do Coultharda. Tymczasem drugiego kierowcę testowego włoskiej stajni - Felipe Massę na torze Monza zastąpił wczoraj Rubens Barrichello, który uzyskał siódmy czas. Z kolei Massa przeniósł się w środę na prywatny tor testowy Ferrari - Fiorano, gdzie przejął zeszłoroczny bolid F2002 od byłego kierowcy testowego włoskiej stajni - Luciana Burtiego, zaproszonego ponownie do testów ze względu na ilość zaplanowanych do wykonania zadań w tym tygodniu. Skupiając się na testowaniu opon Bridgestone Massa przejechał 125 okrążeń, z czego 36 na krótkiej wersji toru. Wszyscy kierowcy Ferrari zaliczyli wczoraj łącznie blisko 300 okrążeń.
Po wtorkowym wypadku Ralfa Schumachera zespół Williams wczoraj do południa czekał na dostawę nowych części oraz dodatkowego bolidu i z tego względu Juan Pablo Montoya przejechał zaledwie 31 okrążeń. Mimo to Kolumbijczyk miał tym razem niewiele ponad pół sekundy straty do Coultharda i znalazł się na szóstej pozycji. Zastępca młodszego z braci Schumacherów - Hiszpan Marc Gene zdążył tymczasem zaliczyć zaledwie cztery okrążenia instalacyjne za kierownicą dosłanego bolidu FW25 i dopiero dzisiaj przystąpi do dokończenia zaplanowanych dla wypoczywającego po wypadku Ralfa Schumachera zadań.
Kierowcy Renault - Jarno Trulli i Fernando Alonso, dla których środa była pierwszym dniem testów na torze Monza, uplasowali się odpowiednio na ósmej i dziesiątej pozycji, przy czym zwycięzca ostatniego wyścigu miał już ponad sekundę straty do Coultharda. Francuska stajnia sprawdzała przede wszystkim komponenty aerodynamiczne przeznaczone dla torów wymagających niewielkiej siły dociskowej. Ponadto obaj kierowcy testowali różne typy opon Michelin, natomiast Trulli miał dodatkowo do dyspozycji ulepszoną wersję silnika RS23 V10.
Zespoły B.A.R i Toyota wczoraj reprezentowane były ponownie przez tych samych kierowców. Jenson Button, Takuma Sato i Jacques Villeneuve uplasowali się odpowiednio na 9, 13 i 17 pozycji, natomiast Olivier Panis, Ricardo Zonta i Cristiano da Matta znaleźli się na 11, 15 i 16 pozycji. Villeneuve, który według najświeższych, choć niezbyt wiarygodnych plotek miałby trafić ponownie do zespołu Williams w przyszłym sezonie, był wczoraj zdecydowanie najbardziej aktywnym kierowcą, gdyż przejechał aż 139 okrążeń, co przekłada się na blisko trzy pełne dystanse wyścigów. Ponadto zespół B.A.R zaliczył wczoraj drugi dzień testów na francuskim obiekcie Lurcy Levis. Amerykanin Townsend Bell kontynuował aerodynamiczne testy, przejeżdżając łącznie aż 575 kilometrów. Do obecnego od wtorku na torze Monza Justina Wilsona wczoraj dołączył także drugi kierowca z zespołu Jaguar - Mark Webber. Australijczyk uzyskał 12 czas, przejeżdżając dokładnie tyle samo okrążeń co jego partner, który uplasował się na 14 pozycji, mając niewiele ponad 0.1 sekundy straty.
Na pozycjach od 18 do 21 znaleźli się kierowcy z zespołów Jordan i Minardi, które w środę rozpoczęły testy na włoskim torze Monza, dołączając tym samym do pozostałych stajni Formuły Jeden. Zespół Jordan reprezentowali Zsolt Baumgartner i Giancarlo Fisichella, skupiając się na testowaniu hamulców i tylnego zawieszenia, programie rozwojowym silników Cosworth, a także na dostosowaniu ustawień bolidów EJ13 do wymogów szybkiego toru Monza, na którym odbędzie się kolejny wyścig. Tymczasem dla borykającego się od dawna z kłopotami finansowymi zespołu Minardi środa była pierwszym dniem testów z prawdziwego zdarzenia od rozpoczęcia sezonu 2003. Włoska stajnia na tor Monza przywiozła tylko jeden bolid PS03, za którego kierownicą do południa jeździł kierowca testowy Gianmaria Bruni, sprawdzając nową konstrukcję nosa i pokrywy na silnik. Podczas przerwy obiadowej nastąpiła wymiana silnika, a po jej zakończeniu bolid trafił w ręce jednego z głównych kierowców Minardi - Josa Verstappena. Holender kontynuował pracę nad nowymi elementami aerodynamicznymi, a także testował opony Bridgestone.