GRAND PRIX DE L'AUTOMOBILE CLUB DE FRANCE 1953
Reims-Gueux05 lipca

Długość toru: 8,347 kmLiczba okrążeń: 60Pełny dystans: 500,820 km
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Mike Hawthorn 1660 okr. 2h44m18,600
2.
Juan Manuel Fangio 1860 okr. +0:01,000
3.
Jose Froilan Gonzalez 2060 okr. +0:01,400
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +6 | Mike Hawthorn 16 | Ferrari 500 | 60 | 2h44m18,600 | 0 | |
2 | +2 | Juan Manuel Fangio 18 | Maserati A6GCM | 60 | +0:01,000 | 0 | |
3 | +2 | Jose Froilan Gonzalez 20 | Maserati A6GCM | 60 | +0:01,400 | 0 | |
4 | -3 | Alberto Ascari 10 | Ferrari 500 | 60 | +0:04,600 | 0 | |
5 | +1 | Nino Farina 14 | Ferrari 500 | 60 | +1:07,600 | 0 | |
6 | -3 | Luigi Villoresi 12 | Ferrari 500 | 60 | +1:15,900 | 0 | |
7 | +2 | Emmanuel de Graffenried 46 | Maserati A6GCM | 58 | +2 okr. | 0 | |
8 | +2 | Louis Rosier 44 | Ferrari 500 | 56 | +4 okr. | 0 | |
9 | -1 | Onofre Marimon 22 | Maserati A6GCM | 55 | +5 okr. | 0 | |
10 | +12 | Jean Behra 2 | Gordini T16 | 55 | +5 okr. | 0 | |
11 | +1 | Bob Gerard 38 | Cooper T23 | 55 | +5 okr. | 0 | |
12 | +9 | Johnny Claes 48 | Connaught A | 53 | +7 okr. | 0 | |
13 | +4 | Peter Collins 28 | HWM 53 | 52 | +8 okr. | 0 | |
14 | +4 | Yves Giraud-Cabantous 30 | HWM 53 | 50 | +10 okr. | 0 | |
15 | +10 | Louis Chiron 32 | OSCA 20 | 43 | +17 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Felice Bonetto 24 | Maserati A6GCM | 42 | silnik | 0 | |||
Stirling Moss 36 | Cooper Special | 38 | sprzęgło | 0 | |||
Prince Bira 42 | Connaught A | 29 | dyferencjał | 0 | |||
Elie Bayol 34 | OSCA 20 | 18 | silnik | 0 | |||
Ken Wharton 40 | Cooper T23 | 17 | łożysko koła | 0 | |||
Maurice Trintignant 4 | Gordini T16 | 14 | układ przeniesienia napędu | 0 | |||
Lance Macklin 26 | HWM 53 | 9 | sprzęgło | 0 | |||
Harry Schell 6 | Gordini T16 | 4 | silnik | 0 | |||
Roberto Mieres 8 | Gordini T16 | 4 | tylna oś | 0 | |||
Roy Salvadori 50 | Connaught A | 2 | zapłon | 0 |
Najszybsze okrażenie: Juan Manuel Fangio (Maserati A6GCM) - 2:41,000 na 25 okr.