BRITISH GRAND PRIX 1953
Silverstone Circuit18 lipca

Długość toru: 4,711 kmLiczba okrążeń: 90Pełny dystans: 423,990 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:50,000 - Alberto Ascari (Ferrari 500), 1952Najszybsze okrążenie wyścigu1:52,000 - Alberto Ascari (Ferrari 500), 1952Największa średnia prędkość wyścigu146,337 km/h - Alberto Ascari (Ferrari 500), 1952
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Alberto Ascari 590 okr. 2h50m00,
2.
Juan Manuel Fangio 2390 okr. +1:00,000
3.
Nino Farina 688 okr. +2 okr.
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | = | Alberto Ascari 5 | Ferrari 500 | 90 | 2h50m00, | 0 | |
2 | +2 | Juan Manuel Fangio 23 | Maserati A6GCM | 90 | +1:00,000 | 0 | |
3 | +2 | Nino Farina 6 | Ferrari 500 | 88 | +2 okr. | 0 | |
4 | -2 | Jose Froilan Gonzalez 24 | Maserati A6GCM | 88 | +2 okr. | 0 | |
5 | -2 | Mike Hawthorn 8 | Ferrari 500 | 87 | +3 okr. | 0 | |
6 | +10 | Felice Bonetto 25 | Maserati A6GCM | 82 | +8 okr. | 0 | |
7 | +12 | Prince Bira 10 | Connaught A | 82 | +8 okr. | 0 | |
8 | +3 | Ken Wharton 16 | Cooper T23 | 80 | +10 okr. | 0 | |
9 | +5 | Peter Whitehead 20 | Cooper T24 | 79 | +11 okr. | 0 | |
10 | +14 | Louis Rosier 9 | Ferrari 500 | 78 | +12 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Jimmy Stewart 18 | Cooper T20 | 79 | poślizg | 0 | |||
Tony Rolt 14 | Connaught A | 71 | półoś napędowa | 0 | |||
Luigi Villoresi 7 | Ferrari 500 | 65 | tylna oś | 0 | |||
Onofre Marimon 26 | Maserati A6GCM | 65 | silnik | 0 | |||
Alan Brown 19 | Cooper T23 | 56 | przegrzanie | 0 | |||
Peter Collins 2 | HWM 53 | 56 | poślizg | 0 | |||
Jack Fairman 4 | HWM 53 | 54 | sprzęgło | 0 | |||
Roy Salvadori 12 | Connaught A | 50 | koło | 0 | |||
Emmanuel de Graffenried 31 | Maserati A6GCM | 34 | sprzęgło | 0 | |||
Lance Macklin 1 | HWM 53 | 31 | sprzęgło | 0 | |||
Jean Behra 30 | Gordini T16 | 30 | pompa paliwowa | 0 | |||
Ian Stewart 15 | Connaught A | 24 | zapłon | 0 | |||
Maurice Trintignant 29 | Gordini T16 | 14 | tylna oś | 0 | |||
Duncan Hamilton 3 | HWM 53 | 14 | sprzęgło | 0 | |||
Bob Gerard 17 | Cooper T23 | 8 | przednie zawieszenie | 0 | |||
Harry Schell 28 | Gordini T16 | 5 | elektryka | 0 | |||
Ken McAlpine 11 | Connaught A | 0 | wycofał się | 0 | |||
Tony Crook 22 | Cooper T20 | 0 | układ paliwowy | 0 |
Najszybsze okrażenie: Alberto Ascari (Ferrari 500) - 1:50,000 na 0 okr.