GROSSER PREIS VON DEUTSCHLAND 1953
Nürburgring02 sierpnia

Długość toru: 22,81 kmLiczba okrążeń: 18Pełny dystans: 410,580 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne9:55,800 - Alberto Ascari (Ferrari 375), 1951Najszybsze okrążenie wyścigu9:55,800 - Juan Manuel Fangio (Alfa Romeo 159B), 1951Największa średnia prędkość wyścigu132,288 km/h - Alberto Ascari (Ferrari 500), 1952
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Nino Farina 218 okr. 3h02m25,
2.
Juan Manuel Fangio 518 okr. +1:04,000
3.
Mike Hawthorn 318 okr. +1:43,600
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +2 | Nino Farina 2 | Ferrari 500 | 18 | 3h02m25, | 0 | |
2 | = | Juan Manuel Fangio 5 | Maserati A6GCM | 18 | +1:04,000 | 0 | |
3 | +1 | Mike Hawthorn 3 | Ferrari 500 | 18 | +1:43,600 | 0 | |
4 | +3 | Felice Bonetto 7 | Maserati A6GCM | 18 | +8:48,600 | 0 | |
5 | +6 | Emmanuel de Graffenried 17 | Maserati A6GCM | 17 | +1 okr. | 0 | |
6 | +6 | Stirling Moss 19 | Cooper Special Mk11 | 17 | +1 okr. | 0 | |
7 | +12 | Jacques Swaters 18 | Ferrari 500 | 17 | +1 okr. | 0 | |
8 | -7 | Alberto Ascari 1 | Ferrari 500 | 9 | +9 okr. | 0 | |
8 | -8 | Luigi Villoresi 1 | Ferrari 500 | 8 | +10 okr. | 0 | |
9 | +5 | Hans Herrmann 31 | Veritas Meteor | 17 | +1 okr. | 0 | |
10 | +12 | Louis Rosier 20 | Ferrari 500 | 17 | +1 okr. | 0 | |
11 | +9 | Rodney Nuckey 40 | Cooper T23 | 16 | +2 okr. | 0 | |
12 | +16 | Theo Helfrich 24 | Veritas RS | 16 | +2 okr. | 0 | |
13 | +3 | Ken McAlpine 16 | Connaught A | 16 | +2 okr. | 0 | |
14 | +12 | Rudolf Krause 36 | Greifzu | 16 | +2 okr. | 0 | |
15 | +17 | Ernst Klodwig 37 | Eigenbau | 15 | +3 okr. | 0 | |
16 | +13 | Wolfgang Seidel 22 | Veritas RS | 14 | +4 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Luigi Villoresi 4 | Ferrari 500 | 10 | silnik; jechał na zmianę z Ascarim | 0 | |||
Alberto Ascari 4 | Ferrari 500 | 5 | silnik; jechał na zmianę z Villoresim | 0 | |||
Alan Brown 38 | Cooper T23 | 15 | silnik/wypadek | 0 | |||
Onofre Marimon 8 | Maserati A6GCM | 13 | zawieszenie | 0 | |||
Edgar Barth 35 | EMW | 12 | wycofał się | 0 | |||
Johnny Claes 12 | Connaught A | 12 | wycofał się | 0 | |||
Oswald Karch 26 | Veritas RS | 10 | wycofał się | 0 | |||
Willi Heeks 23 | Veritas | 8 | wycofał się | 0 | |||
Jean Behra 9 | Gordini T16 | 7 | skrzynia biegów | 0 | |||
Harry Schell 11 | Gordini T16 | 6 | silnik | 0 | |||
Prince Bira 14 | Connaught A | 6 | zawieszenie | 0 | |||
Theo Fitzau 28 | AFM U8 | 3 | wycofał się | 0 | |||
Kurt Adolff 34 | Ferrari 166C | 3 | wycofał się | 0 | |||
Gunther Bechem 41 | AFM U8 | 2 | wycofał się | 0 | |||
Maurice Trintignant 10 | Gordini T16 | 1 | dyferencjał | 0 | |||
Roy Salvadori 15 | Connaught A | 1 | silnik | 0 | |||
Erwin Bauer 32 | Veritas RS | 1 | wycofał się | 0 | |||
Hans Stuck 21 | AFM 4 | 0 | wycofał się | 0 | |||
Ernst Loof 30 | Veritas | 0 | pompa paliwowa | 0 |
Najszybsze okrażenie: Alberto Ascari (Ferrari 500) - 9:56,000 na 12 okr.