GRAN PREMIO D'ITALIA 1953
Autodromo Nazionale di Monza13 września

Długość toru: 6,3 kmLiczba okrążeń: 80Pełny dystans: 504,000 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:53,200 - Juan Manuel Fangio (Alfa Romeo 159M), 1951Najszybsze okrążenie wyścigu1:56,500 - Nino Farina (Alfa Romeo 159A), 1951Największa średnia prędkość wyścigu185,915 km/h - Alberto Ascari (Ferrari 375), 1951
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Juan Manuel Fangio 5080 okr. 2h49m45,900
2.
Nino Farina 680 okr. +0:01,400
3.
Luigi Villoresi 279 okr. +1 okr.
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +1 | Juan Manuel Fangio 50 | Maserati A6GCM | 80 | 2h49m45,900 | 0 | |
2 | +1 | Nino Farina 6 | Ferrari 500 | 80 | +0:01,400 | 0 | |
3 | +2 | Luigi Villoresi 2 | Ferrari 500 | 79 | +1 okr. | 0 | |
4 | +2 | Mike Hawthorn 8 | Ferrari 500 | 79 | +1 okr. | 0 | |
5 | +3 | Maurice Trintignant 36 | Gordini T16 | 79 | +1 okr. | 0 | |
6 | +10 | Roberto Mieres 40 | Gordini T16 | 77 | +3 okr. | 0 | |
7 | +5 | Sergio Mantovani 56 | Maserati A6GCM | 38 | +42 okr. | 0 | |
7 | -7 | Luigi Musso 56 | Maserati A6GCM | 38 | +42 okr. | 0 | |
8 | +3 | Umberto Maglioli 10 | Ferrari 553 | 76 | +4 okr. | 0 | |
9 | +6 | Harry Schell 38 | Gordini T16 | 75 | +5 okr. | 0 | |
10 | +15 | Louis Chiron 32 | OSCA 20 | 72 | +8 okr. | 0 | |
11 | +12 | Prince Bira 44 | Maserati A6GCM | 72 | +8 okr. | 0 | |
12 | +12 | Alan Brown 46 | Cooper T23 | 70 | +10 okr. | 0 | |
13 | -3 | Stirling Moss 28 | Cooper Special Mk11 | 70 | +10 okr. | 0 | |
14 | +15 | Hans Stuck 48 | AFM 4 | 67 | +13 okr. | 0 | |
15 | +13 | Yves Giraud-Cabantous 16 | HWM 53 | 67 | +13 okr. | 0 | |
16 | +1 | Louis Rosier 64 | Ferrari 500 | 65 | +15 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Alberto Ascari 4 | Ferrari 500 | 79 | kolizja z Marimonem | 0 | |||
Felice Bonetto 52 | Maserati A6GCM | 77 | brak paliwa | 0 | |||
Onofre Marimon 54 | Maserati A6GCM | 75 | kolizja z Ascarim | 0 | |||
Emmanuel de Graffenried 58 | Maserati A6GCM | 70 | silnik | 0 | |||
Jack Fairman 20 | Connaught A | 61 | niesklasyfikowany | 0 | |||
Ken Wharton 30 | Cooper T23 | 57 | niesklasyfikowany | 0 | |||
Ken McAlpine 24 | Connaught A | 56 | niesklasyfikowany | 0 | |||
Piero Carini 12 | Ferrari 553 | 40 | silnik | 0 | |||
Roy Salvadori 22 | Connaught A | 33 | przepustnica | 0 | |||
Chico Landi 42 | Maserati A6GCM | 18 | silnik | 0 | |||
Elie Bayol 34 | OSCA 20 | 17 | silnik | 0 | |||
John Fitch 18 | HWM 53 | 14 | silnik | 0 | |||
Johnny Claes 26 | Connaught A | 7 | układ paliwowy | 0 | |||
Lance Macklin 14 | HWM 53 | 6 | silnik | 0 |
Najszybsze okrażenie: Juan Manuel Fangio (Maserati A6GCM) - 2:04,500 na 39 okr.