MEMPHIS GROSSER PREIS VON ÖSTERREICH 1974
Red Bull Ring18 sierpnia

Długość toru: 5,911 kmLiczba okrążeń: 54Pełny dystans: 319,194 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:34,980 - Emerson Fittipaldi (Lotus 72E), 1973Najszybsze okrążenie wyścigu1:37,290 - Carlos Pace (Surtees TS14A), 1973Największa średnia prędkość wyścigu215,64 km/h - Ronnie Peterson (Lotus 72E), 1973
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Carlos Reutemann 754 okr. 1h28m44,720
2.
Denny Hulme 654 okr. +0:42,920
3.
James Hunt 2454 okr. +1:01,540
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +1 | Carlos Reutemann 7 | Brabham BT44 | 54 | 1h28m44,720 | 0 | |
2 | +8 | Denny Hulme 6 | McLaren M23 | 54 | +0:42,920 | 0 | |
3 | +4 | James Hunt 24 | Hesketh 308 | 54 | +1:01,540 | 0 | |
4 | +7 | John Watson 28 | Brabham BT44 | 54 | +1:09,390 | 0 | |
5 | +3 | Clay Regazzoni 11 | Ferrari 312B3 | 54 | +1:13,080 | 0 | |
6 | +14 | Vittorio Brambilla 10 | March 741 | 54 | +1:13,820 | 0 | |
7 | +10 | David Hobbs 33 | McLaren M23 | 53 | +1 okr. | 0 | |
8 | +15 | Jean-Pierre Jarier 17 | Shadow DN3 | 52 | +2 okr. | 0 | |
9 | +16 | Dieter Quester 30 | Surtees TS16 | 51 | +3 okr. | 0 | |
10 | +9 | Tim Schenken 23 | Trojan T103 | 50 | +4 okr. | 0 | |
11 | +4 | Hans-Joachim Stuck 9 | March 741 | 48 | +6 okr. | 0 | |
12 | +9 | Graham Hill 26 | Lola T370 | 48 | +6 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Ian Ashley 35 | Token RJ02 | 46 | niesklasyfikowany | 0 | |||
Ronnie Peterson 1 | Lotus 72E | 45 | półoś napędowa | 0 | |||
Jacky Ickx 2 | Lotus 76 | 43 | kolizja z Depailler | 0 | |||
Patrick Depailler 4 | Tyrrell 007 | 42 | kolizja z Ickxem | 0 | |||
Carlos Pace 8 | Brabham BT44 | 41 | wyciek paliwa | 0 | |||
Emerson Fittipaldi 5 | McLaren M23 | 37 | silnik | 0 | |||
Jacques Laffite 21 | Williams FW02 | 37 | niesklasyfikowany | 0 | |||
Arturo Merzario 20 | Williams FW03 | 24 | ciśnienie paliwa | 0 | |||
Tom Pryce 16 | Shadow DN3 | 22 | poślizg | 0 | |||
Jean-Pierre Beltoise 14 | BRM P201 | 22 | silnik | 0 | |||
Niki Lauda 12 | Ferrari 312B3 | 17 | silnik | 0 | |||
Rolf Stommelen 27 | Lola T370 | 14 | pęknięta opona/wypadek | 0 | |||
Jody Scheckter 3 | Tyrrell 007 | 8 | silnik | 0 |
Najszybsze okrażenie: Clay Regazzoni (Ferrari 312B3) - 1:37,220 na 46 okr.