GRANDE PREMIO DO BRASIL 1980
Autódromo José Carlos Pace27 stycznia

Długość toru: 7,874 kmLiczba okrążeń: 40Pełny dystans: 314,960 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne2:23,070 - Jacques Laffite (Ligier JS11), 1979Najszybsze okrążenie wyścigu2:28,760 - Jacques Laffite (Ligier JS11), 1979Największa średnia prędkość wyścigu180,615 km/h - Emerson Fittipaldi (McLaren M23), 1974
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Rene Arnoux 1640 okr. 1h40m01,350
2.
Elio de Angelis 1240 okr. +0:21,840
3.
Alan Jones 2740 okr. +1:06,090
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +5 | Rene Arnoux 16 | Renault RE21 | 40 | 1h40m01,350 | 0 | |
2 | +5 | Elio de Angelis 12 | Lotus 81 | 40 | +0:21,840 | 0 | |
3 | +7 | Alan Jones 27 | Williams FW07B | 40 | +1:06,090 | 0 | |
4 | -2 | Didier Pironi 25 | Ligier JS11/15 | 40 | +1:40,130 | 0 | |
5 | +8 | Alain Prost 8 | McLaren M29B | 40 | +2:25,390 | 0 | |
6 | +8 | Riccardo Patrese 29 | Arrows A3 | 39 | +1 okr. | 0 | |
7 | +13 | Marc Surer 9 | ATS D3 | 39 | +1 okr. | 0 | |
8 | +10 | Ricardo Zunino 6 | Brabham BT49 | 39 | +1 okr. | 0 | |
9 | +6 | Keke Rosberg 21 | Fittipaldi F7 | 39 | +1 okr. | 0 | |
10 | +6 | Jochen Mass 30 | Arrows A3 | 39 | +1 okr. | 0 | |
11 | +12 | John Watson 7 | McLaren M29 | 39 | +1 okr. | 0 | |
12 | +10 | Jean-Pierre Jarier 3 | Tyrrell 009 | 39 | +1 okr. | 0 | |
13 | +4 | Bruno Giacomelli 23 | Alfa Romeo 179 | 39 | +1 okr. | 0 | |
14 | +10 | Derek Daly 4 | Tyrrell 009 | 38 | +2 okr. | 0 | |
15 | +4 | Emerson Fittipaldi 20 | Fittipaldi F7 | 38 | +2 okr. | 0 | |
16 | -13 | Gilles Villeneuve 2 | Ferrari 312T5 | 36 | +4 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Patrick Depailler 22 | Alfa Romeo 179 | 33 | elektryka | 0 | |||
Jean-Pierre Jabouille 15 | Renault RE22 | 25 | turbo | 0 | |||
Nelson Piquet 5 | Brabham BT49 | 14 | zawieszenie | 0 | |||
Jacques Laffite 26 | Ligier JS11/15 | 13 | elektryka | 0 | |||
Clay Regazzoni 14 | Ensign N180 | 13 | silnik | 0 | |||
Jody Scheckter 1 | Ferrari 312T5 | 10 | silnik | 0 | |||
Mario Andretti 11 | Lotus 81 | 1 | wypadł z toru | 0 | |||
Carlos Reutemann 28 | Williams FW07B | 1 | półoś napędowa | 0 |
Najszybsze okrażenie: Rene Arnoux (Renault RE21) - 2:27,311 na 22 okr.