TOYOTA GRAND PRIX OF THE UNITED STATES 1980
Watkins Glen05 października

Długość toru: 5,435 kmLiczba okrążeń: 59Pełny dystans: 320,665 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:35,615 - Alan Jones (Williams FW07), 1979Najszybsze okrążenie wyścigu1:39,557 - Jean-Pierre Jarier (Lotus 79), 1978Największa średnia prędkość wyścigu191,714 km/h - Carlos Reutemann (Brabham BT44), 1974
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Alan Jones 2759 okr. 1h34m36,050
2.
Carlos Reutemann 2859 okr. +0:04,210
3.
Didier Pironi 2559 okr. +0:12,570
| P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | +4 | Alan Jones 27 | Williams FW07B | 59 | 1h34m36,050 | 0 | |
| 2 | +1 | Carlos Reutemann 28 | Williams FW07B | 59 | +0:04,210 | 0 | |
| 3 | +4 | Didier Pironi 25 | Ligier JS11/15 | 59 | +0:12,570 | 0 | |
| 4 | = | Elio de Angelis 12 | Lotus 81 | 59 | +0:29,690 | 0 | |
| 5 | +7 | Jacques Laffite 26 | Ligier JS11/15 | 58 | +1 okr. | 0 | |
| 6 | +5 | Mario Andretti 11 | Lotus 81 | 58 | +1 okr. | 0 | |
| 7 | -1 | Rene Arnoux 16 | Renault RE25 | 58 | +1 okr. | 0 | |
| 8 | +9 | Marc Surer 9 | ATS D4 | 57 | +2 okr. | 0 | |
| 9 | +6 | Rupert Keegan 50 | Williams FW07B | 57 | +2 okr. | 0 | |
| 10 | +4 | Keke Rosberg 21 | Fittipaldi F8 | 57 | +2 okr. | 0 | |
| 11 | +12 | Jody Scheckter 1 | Ferrari 312T5 | 56 | +3 okr. | 0 | |
| Niesklasyfikowani | |||||||
| John Watson 7 | McLaren M29 | 50 | niesklasyfikowany | 0 | |||
| Gilles Villeneuve 2 | Ferrari 312T5 | 49 | wypadek | 0 | |||
| Jean-Pierre Jarier 3 | Tyrrell 010 | 40 | niesklasyfikowany | 0 | |||
| Jochen Mass 30 | Arrows A3 | 36 | układ przeniesienia napędu | 0 | |||
| Bruno Giacomelli 23 | Alfa Romeo 179 | 31 | elektryka | 0 | |||
| Nelson Piquet 5 | Brabham BT49 | 25 | poślizg | 0 | |||
| Hector Rebaque 6 | Brabham BT49 | 20 | silnik | 0 | |||
| Eddie Cheever 31 | Osella FA1B | 20 | zawieszenie | 0 | |||
| Riccardo Patrese 29 | Arrows A3 | 16 | poślizg | 0 | |||
| Jan Lammers 14 | Ensign N180 | 16 | układ kierowniczy | 0 | |||
| Emerson Fittipaldi 20 | Fittipaldi F8 | 15 | zawieszenie | 0 | |||
| Derek Daly 4 | Tyrrell 010 | 3 | kolizja z de Cesarisem | 0 | |||
| Andrea de Cesaris 22 | Alfa Romeo 179 | 2 | kolizja z Daly | 0 | |||
Najszybsze okrażenie: Alan Jones (Williams FW07B) - 1:34,068 na 44 okr.