GRANDE PREMIO DO BRASIL 1981
Jacarepaguá, Autódromo Nelson Piquet29 marca

Długość toru: 5,031 kmLiczba okrążeń: 62Pełny dystans: 311,922 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:40,450 - Ronnie Peterson (Lotus 78), 1978Najszybsze okrążenie wyścigu1:43,070 - Carlos Reutemann (Ferrari 312T2), 1978Największa średnia prędkość wyścigu172,887 km/h - Carlos Reutemann (Ferrari 312T2), 1978
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Carlos Reutemann 262 okr. 2h00m23,660
2.
Alan Jones 162 okr. +0:04,440
3.
Riccardo Patrese 2962 okr. +1:03,080
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +1 | Carlos Reutemann 2 | Williams FW07C | 62 | 2h00m23,660 | 0 | |
2 | +1 | Alan Jones 1 | Williams FW07C | 62 | +0:04,440 | 0 | |
3 | +1 | Riccardo Patrese 29 | Arrows A3 | 62 | +1:03,080 | 0 | |
4 | +14 | Marc Surer 14 | Ensign N180B | 62 | +1:17,030 | 0 | |
5 | +5 | Elio de Angelis 11 | Lotus 81 | 62 | +1:26,420 | 0 | |
6 | +10 | Jacques Laffite 26 | Ligier JS17 | 62 | +1:26,830 | 0 | |
7 | +16 | Jean-Pierre Jarier 25 | Ligier JS17 | 62 | +1:30,250 | 0 | |
8 | +7 | John Watson 7 | McLaren M29F | 61 | +1 okr. | 0 | |
9 | +3 | Keke Rosberg 20 | Fittipaldi F8C | 61 | +1 okr. | 0 | |
10 | +9 | Patrick Tambay 33 | Theodore TY01 | 61 | +1 okr. | 0 | |
11 | +2 | Nigel Mansell 12 | Lotus 81B | 61 | +1 okr. | 0 | |
12 | -11 | Nelson Piquet 5 | Brabham BT49C | 60 | +2 okr. | 0 | |
13 | +11 | Ricardo Zunino 4 | Tyrrell 010 | 57 | +5 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Eddie Cheever 3 | Tyrrell 010 | 49 | niesklasyfikowany | 0 | |||
Bruno Giacomelli 23 | Alfa Romeo 179C | 40 | niesklasyfikowany | 0 | |||
Gilles Villeneuve 27 | Ferrari 126CK | 25 | turbo | 0 | |||
Hector Rebaque 6 | Brabham BT49C | 22 | poślizg | 0 | |||
Alain Prost 15 | Renault RE22B | 20 | kolizja z Pironim | 0 | |||
Siegfried Stohr 30 | Arrows A3 | 20 | kolizja z Tambayem | 0 | |||
Didier Pironi 28 | Ferrari 126CK | 19 | kolizja z Prostem | 0 | |||
Andrea de Cesaris 8 | McLaren M29F | 9 | silnik | 0 | |||
Rene Arnoux 16 | Renault RE27B | 0 | kolizja na starcie | 0 | |||
Mario Andretti 22 | Alfa Romeo 179C | 0 | wypadek | 0 | |||
Chico Serra 21 | Fittipaldi F8C | 0 | wypadek | 0 |
Najszybsze okrażenie: Marc Surer (Ensign N180B) - 1:54,302 na 36 okr.