GRAN PREMIO D'ITALIA 1988
Autodromo Nazionale di Monza11 września

Długość toru: 5,8 kmLiczba okrążeń: 51Pełny dystans: 295,800 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:23,460 - Nelson Piquet (Williams FW11B), 1987Najszybsze okrążenie wyścigu1:26,796 - Ayrton Senna (Lotus 99T), 1987Największa średnia prędkość wyścigu207,527 km/h - Niki Lauda (Brabham BT46), 1978
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Gerhard Berger 2851 okr. 1h17m39,744
2.
Michele Alboreto 2751 okr. +0:00,502
3.
Eddie Cheever 1851 okr. +0:35,532
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +2 | Gerhard Berger 28 | Ferrari F1-87/88C | 51 | 1h17m39,744 | 0 | |
2 | +2 | Michele Alboreto 27 | Ferrari F1-87/88C | 51 | +0:00,502 | 0 | |
3 | +2 | Eddie Cheever 18 | Arrows A10B | 51 | +0:35,532 | 0 | |
4 | +2 | Derek Warwick 17 | Arrows A10B | 51 | +0:36,114 | 0 | |
5 | +6 | Ivan Capelli 16 | March 881 | 51 | +0:52,522 | 0 | |
6 | +2 | Thierry Boutsen 20 | Benetton B188 | 51 | +0:59,878 | 0 | |
7 | +3 | Riccardo Patrese 6 | Williams FW12 | 51 | +1:14,743 | 0 | |
8 | +5 | Mauricio Gugelmin 15 | March 881 | 51 | +1:32,566 | 0 | |
9 | = | Alessandro Nannini 19 | Benetton B188 | 50 | +1 okr. | 0 | |
10 | -9 | Ayrton Senna 12 | McLaren MP4/4 | 49 | +2 okr. | 0 | |
11 | +11 | Jean-Louis Schlesser 5 | Williams FW12 | 49 | +2 okr. | 0 | |
12 | +14 | Julian Bailey 4 | Tyrrell 017 | 49 | +2 okr. | 0 | |
13 | +11 | Rene Arnoux 25 | Ligier JS31 | 49 | +2 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Alain Prost 11 | McLaren MP4/4 | 34 | silnik | 0 | |||
Philippe Alliot 30 | Lola LC88 | 33 | silnik | 0 | |||
Philippe Streiff 14 | AGS JH23 | 31 | sprzęgło | 0 | |||
Bernd Schneider 10 | Zakspeed 881B | 28 | silnik | 0 | |||
Andrea de Cesaris 22 | Rial ARC1 | 27 | kolizja z Martinim/podwozie | 0 | |||
Piercarlo Ghinzani 9 | Zakspeed 881B | 25 | silnik | 0 | |||
Alex Caffi 36 | Dallara BMS188 | 24 | silnik | 0 | |||
Yannick Dalmas 29 | Lola LC88 | 17 | poślizg/chłodnica | 0 | |||
Pierluigi Martini 23 | Minardi M188 | 15 | silnik | 0 | |||
Satoru Nakajima 2 | Lotus 100T | 14 | silnik | 0 | |||
Luis Perez-Sala 24 | Minardi M188 | 12 | skrzynia biegów | 0 | |||
Nelson Piquet 1 | Lotus 100T | 11 | sprzęgło/poślizg | 0 | |||
Nicola Larini 21 | Osella FA1L | 2 | silnik | 0 |
Najszybsze okrażenie: Michele Alboreto (Ferrari F1-87/88C) - 1:29,070 na 44 okr.