GRANDE PREMIO DE PORTUGAL 1988
Circuito do Estoril25 września

Długość toru: 4,35 kmLiczba okrążeń: 70Pełny dystans: 304,500 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:16,673 - Ayrton Senna (Lotus 98T), 1986Najszybsze okrążenie wyścigu1:19,282 - Gerhard Berger (Ferrari F1-87), 1987Największa średnia prędkość wyścigu188,224 km/h - Alain Prost (McLaren MP4/3), 1987
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Alain Prost 1170 okr. 1h37m40,958
2.
Ivan Capelli 1670 okr. +0:09,553
3.
Thierry Boutsen 2070 okr. +0:44,619
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | = | Alain Prost 11 | McLaren MP4/4 | 70 | 1h37m40,958 | 0 | |
2 | +1 | Ivan Capelli 16 | March 881 | 70 | +0:09,553 | 0 | |
3 | +10 | Thierry Boutsen 20 | Benetton B188 | 70 | +0:44,619 | 0 | |
4 | +6 | Derek Warwick 17 | Arrows A10B | 70 | +1:07,419 | 0 | |
5 | +2 | Michele Alboreto 27 | Ferrari F1-87/88C | 70 | +1:11,884 | 0 | |
6 | -4 | Ayrton Senna 12 | McLaren MP4/4 | 70 | +1:18,269 | 0 | |
7 | +10 | Alex Caffi 36 | Dallara BMS188 | 69 | +1 okr. | 0 | |
8 | +11 | Luis Perez-Sala 24 | Minardi M188 | 68 | +2 okr. | 0 | |
9 | +12 | Philippe Streiff 14 | AGS JH23 | 68 | +2 okr. | 0 | |
10 | +13 | Rene Arnoux 25 | Ligier JS31 | 68 | +2 okr. | 0 | |
11 | +15 | Gabriele Tarquini 31 | Coloni FC188B | 65 | +5 okr. | 0 | |
12 | +13 | Nicola Larini 21 | Osella FA1L | 63 | +7 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Mauricio Gugelmin 15 | March 881 | 59 | silnik | 0 | |||
Nigel Mansell 5 | Williams FW12 | 54 | poślizg | 0 | |||
Jonathan Palmer 3 | Tyrrell 017 | 53 | przegrzanie | 0 | |||
Alessandro Nannini 19 | Benetton B188 | 52 | prowadzenie bolidu | 0 | |||
Gerhard Berger 28 | Ferrari F1-87/88C | 35 | gaśnica/wypadek | 0 | |||
Nelson Piquet 1 | Lotus 100T | 34 | sprzęgło | 0 | |||
Riccardo Patrese 6 | Williams FW12 | 29 | chłodnica | 0 | |||
Pierluigi Martini 23 | Minardi M188 | 27 | silnik | 0 | |||
Yannick Dalmas 29 | Lola LC88 | 20 | alternator | 0 | |||
Satoru Nakajima 2 | Lotus 100T | 16 | poślizg | 0 | |||
Andrea de Cesaris 22 | Rial ARC1 | 11 | półoś napędowa | 0 | |||
Eddie Cheever 18 | Arrows A10B | 10 | turbo | 0 | |||
Philippe Alliot 30 | Lola LC88 | 7 | silnik | 0 | |||
Stefan Johansson 26 | Ligier JS31 | 4 | silnik | 0 |
Najszybsze okrażenie: Gerhard Berger (Ferrari F1-87/88C) - 1:21,961 na 31 okr.