GRAN PREMIO TIO PEPE DE ESPANA 1988
Circuito de Jerez-Ángel Nieto 02 października

Długość toru: 4,218 kmLiczba okrążeń: 72Pełny dystans: 303,696 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:21,605 - Ayrton Senna (Lotus 98T), 1986Najszybsze okrążenie wyścigu1:26,986 - Gerhard Berger (Ferrari F1-87), 1987Największa średnia prędkość wyścigu167,486 km/h - Ayrton Senna (Lotus 98T), 1986
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Alain Prost 1172 okr. 1h48m43,851
2.
Nigel Mansell 572 okr. +0:26,232
3.
Alessandro Nannini 1972 okr. +0:35,446
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +1 | Alain Prost 11 | McLaren MP4/4 | 72 | 1h48m43,851 | 0 | |
2 | +1 | Nigel Mansell 5 | Williams FW12 | 72 | +0:26,232 | 0 | |
3 | +2 | Alessandro Nannini 19 | Benetton B188 | 72 | +0:35,446 | 0 | |
4 | -3 | Ayrton Senna 12 | McLaren MP4/4 | 72 | +0:46,710 | 0 | |
5 | +2 | Riccardo Patrese 6 | Williams FW12 | 72 | +0:47,430 | 0 | |
6 | +2 | Gerhard Berger 28 | Ferrari F1-87/88C | 72 | +0:51,813 | 0 | |
7 | +4 | Mauricio Gugelmin 15 | March 881 | 72 | +1:15,964 | 0 | |
8 | +1 | Nelson Piquet 1 | Lotus 100T | 72 | +1:17,309 | 0 | |
9 | -5 | Thierry Boutsen 20 | Benetton B188 | 72 | +1:17,655 | 0 | |
10 | +8 | Alex Caffi 36 | Dallara BMS188 | 71 | +1 okr. | 0 | |
11 | +5 | Yannick Dalmas 29 | Lola LC88 | 71 | +1 okr. | 0 | |
12 | +12 | Luis Perez-Sala 24 | Minardi M188 | 70 | +2 okr. | 0 | |
13 | +13 | Stefano Modena 33 | EuroBrun ER188 | 70 | +2 okr. | 0 | |
14 | -2 | Philippe Alliot 30 | Lola LC88 | 69 | +3 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Stefan Johansson 26 | Ligier JS31 | 62 | utrata koła | 0 | |||
Eddie Cheever 18 | Arrows A10B | 60 | podwozie | 0 | |||
Ivan Capelli 16 | March 881 | 45 | silnik | 0 | |||
Derek Warwick 17 | Arrows A10B | 41 | wypadek/podwozie | 0 | |||
Andrea de Cesaris 22 | Rial ARC1 | 37 | silnik | 0 | |||
Philippe Streiff 14 | AGS JH23 | 16 | silnik | 0 | |||
Michele Alboreto 27 | Ferrari F1-87/88C | 15 | silnik | 0 | |||
Pierluigi Martini 23 | Minardi M188 | 15 | skrzynia biegów | 0 | |||
Satoru Nakajima 2 | Lotus 100T | 14 | poślizg | 0 | |||
Nicola Larini 21 | Osella FA1L | 9 | zawieszenie | 0 | |||
Jonathan Palmer 3 | Tyrrell 017 | 4 | wypadek/podwozie | 0 | |||
Rene Arnoux 25 | Ligier JS31 | 0 | przepustnica | 0 |
Najszybsze okrażenie: Alain Prost (McLaren MP4/4) - 1:27,845 na 60 okr.