QANTAS AUSTRALIAN GRAND PRIX 1997
Melbourne Grand Prix Circuit09 marca

Długość toru: 5,302 kmLiczba okrążeń: 58Pełny dystans: 307,516 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:32,371 - Jacques Villeneuve (Williams FW18), 1996Najszybsze okrążenie wyścigu1:33,421 - Jacques Villeneuve (Williams FW18), 1996Największa średnia prędkość wyścigu198,736 km/h - Damon Hill (Williams FW18), 1996
REZULTATY WYŚCIGU
1.
David Coulthard 1058 okr. 1h30m28,718
2.
Michael Schumacher 558 okr. +0:20,046
3.
Mika Hakkinen 958 okr. +0:22,177
| P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | +3 | David Coulthard 10 | McLaren MP4/12 | 58 | 1h30m28,718 | 0 | |
| 2 | +1 | Michael Schumacher 5 | Ferrari F310B | 58 | +0:20,046 | 0 | |
| 3 | +3 | Mika Hakkinen 9 | McLaren MP4/12 | 58 | +0:22,177 | 0 | |
| 4 | +6 | Gerhard Berger 8 | Benetton B197 | 58 | +0:22,841 | 0 | |
| 5 | +4 | Olivier Panis 14 | Prost JS45 | 58 | +1:00,308 | 0 | |
| 6 | +7 | Nicola Larini 17 | Sauber C16 | 58 | +1:36,040 | 0 | |
| 7 | +9 | Shinji Nakano 15 | Prost JS45 | 56 | +2 okr. | 0 | |
| 8 | -6 | Heinz-Harald Frentzen 4 | Williams FW19 | 55 | +3 okr. | 0 | |
| 9 | +8 | Jarno Trulli 21 | Minardi M197 | 55 | +3 okr. | 0 | |
| 10 | +12 | Pedro Diniz 2 | Arrows A18 | 54 | +4 okr. | 0 | |
| Niesklasyfikowani | |||||||
| Rubens Barrichello 22 | Stewart SF1 | 49 | silnik/ciśnienie oleju | 0 | |||
| Mika Salo 19 | Tyrrell 025 | 42 | silnik | 0 | |||
| Jan Magnussen 23 | Stewart SF1 | 36 | zawieszenie | 0 | |||
| Jean Alesi 7 | Benetton B197 | 34 | brak paliwa | 0 | |||
| Ukyo Katayama 20 | Minardi M197 | 32 | zapłon | 0 | |||
| Giancarlo Fisichella 12 | Jordan 197 | 14 | wypadek | 0 | |||
| Ralf Schumacher 11 | Jordan 197 | 2 | skrzynia biegów/poślizg | 0 | |||
| Jos Verstappen 18 | Tyrrell 025 | 2 | incydent z Katayamą/wypadek | 0 | |||
| Johnny Herbert 16 | Sauber C16 | 1 | wypadek | 0 | |||
| Eddie Irvine 6 | Ferrari F310B | 1 | wypadek | 0 | |||
| Jacques Villeneuve 3 | Williams FW19 | 1 | kolizja z Irvine'em i Herbertem | 0 | |||
| Damon Hill 1 | Arrows A18 | 0 | przepustnica na okr. formującym | 0 | |||
Najszybsze okrażenie: Heinz-Harald Frentzen (Williams FW19) - 1:30,585 na 36 okr.