GRAN PREMIO DE EUROPA 1997
Circuito de Jerez-Ángel Nieto 26 października

Długość toru: 4,428 kmLiczba okrążeń: 69Pełny dystans: 305,532 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:22,762 - Michael Schumacher (Benetton B194), 1994Najszybsze okrążenie wyścigu1:25,040 - Michael Schumacher (Benetton B194), 1994Największa średnia prędkość wyścigu182,507 km/h - Michael Schumacher (Benetton B194), 1994
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Mika Hakkinen 969 okr. 1h38m57,772
2.
David Coulthard 1069 okr. +0:01,654
3.
Jacques Villeneuve 369 okr. +0:01,803
| P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | +4 | Mika Hakkinen 9 | McLaren MP4/12 | 69 | 1h38m57,772 | 0 | |
| 2 | +4 | David Coulthard 10 | McLaren MP4/12 | 69 | +0:01,654 | 0 | |
| 3 | -2 | Jacques Villeneuve 3 | Williams FW19 | 69 | +0:01,803 | 0 | |
| 4 | +4 | Gerhard Berger 8 | Benetton B197 | 69 | +0:01,919 | 0 | |
| 5 | +2 | Eddie Irvine 6 | Ferrari F310B | 69 | +0:03,789 | 0 | |
| 6 | -3 | Heinz-Harald Frentzen 4 | Williams FW19 | 69 | +0:04,537 | 0 | |
| 7 | +2 | Olivier Panis 14 | Prost JS45 | 69 | +1:07,145 | 0 | |
| 8 | +6 | Johnny Herbert 16 | Sauber C16 | 69 | +1:12,960 | 0 | |
| 9 | +2 | Jan Magnussen 23 | Stewart SF1 | 69 | +1:17,487 | 0 | |
| 10 | +5 | Shinji Nakano 15 | Prost JS45 | 69 | +1:18,245 | 0 | |
| 11 | +6 | Giancarlo Fisichella 12 | Jordan 197 | 68 | +1 okr. | 0 | |
| 12 | +9 | Mika Salo 19 | Tyrrell 025 | 68 | +1 okr. | 0 | |
| 13 | -3 | Jean Alesi 7 | Benetton B197 | 68 | +1 okr. | 0 | |
| 14 | +4 | Norberto Fontana 17 | Sauber C16 | 68 | +1 okr. | 0 | |
| 15 | +5 | Tarso Marques 21 | Minardi M197 | 68 | +1 okr. | 0 | |
| 16 | +6 | Jos Verstappen 18 | Tyrrell 025 | 68 | +1 okr. | 0 | |
| 17 | +2 | Ukyo Katayama 20 | Minardi M197 | 68 | +1 okr. | 0 | |
| Niesklasyfikowani | |||||||
| Damon Hill 1 | Arrows A18 | 47 | skrzynia biegów | 0 | |||
| Michael Schumacher 5 | Ferrari F310B | 47 | kolizja z Villeneuve'em | 0 | |||
| Ralf Schumacher 11 | Jordan 197 | 44 | wyciek wody | 0 | |||
| Rubens Barrichello 22 | Stewart SF1 | 30 | skrzynia biegów | 0 | |||
| Pedro Diniz 2 | Arrows A18 | 11 | poślizg | 0 | |||
Najszybsze okrażenie: Heinz-Harald Frentzen (Williams FW19) - 1:23,135 na 30 okr.