Pierwszy dzień testów na torze Jerez

Massa najszybszy podczas pierwszego dnia testów w tym tygodniu
13.12.0517:48
Marek Roczniak
1724wyświetlenia
Dziś rozpoczęła się kolejna seria testów na torze Jerez. We wtorek na hiszpańskim obiekcie obecne były tylko cztery zespoły: Ferrari. Toyota, McLaren i BMW Sauber. Najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał kierowca Ferrari, Felipe Massa, który jako jedyny uczestnik dzisiejszych testów prowadził bolid z ograniczonym silnikiem V10. Brazylijczyk skupił się na testowaniu opon Bridgestone, przejeżdżając w sumie 91 okrążeń za kierownicą tegorocznego Ferrari F2005. Jutro Massa także będzie jedynym reprezentantem włoskiej stajni na torze Jerez, natomiast w czwartek dołączy do niego Michael Schumacher.

Drugi czas uzyskał kierowca testowy Toyoty, Ricardo Zonta, mając blisko sekundę straty do Massy. Brazylijczyk kontynuował testy nowego bolidu TF106 z silnikiem V8, a towarzystwa dotrzymywał mu należący do programu rozwojowego młodych kierowców "Toyota Drivers Academy" kierowca F3 Euro Series, Franck Perera. Dla Francuza był to już drugi kontakt z bolidem F1 Toyoty, gdyż w październiku zeszłego roku, czyli tuż po zdobyciu tytułu debiutanta roku w F3 Euro Series, poprowadził jeden z bolidów TF104 podczas testów na torze Jerez. Tym razem Perera uplasował się na ostatniej pozycji, a jego strata do Zonty wyniosła mniej niż półtorej sekundy. Jutro Francuza zastąpi drugi kierowca testowy Toyoty, Olivier Panis.

Kolejno na trzeciej i czwartej pozycji uplasowali się reprezentanci McLarena, Gary Paffett i Pedro de la Rosa. Tym razem tegoroczny mistrz DTM okazał się minimalnie szybszy o jednego z głównych kierowców testowych stajni z Woking, prowadząc podobnie jak on bolid MP4-20B z silnikiem V8. Obaj kierowcy łącznie przejechali blisko 160 okrążeń. Jutro Paffetta zastąpi jeden z głównych kierowców McLarena, Juan Pablo Montoya, który na torze Jerez pozostanie do czwartku.

Ostatnim uczestnikiem dzisiejszych testów na torze Jerez był kierowca zespołu BMW Sauber, Nick Heidfeld. Niemiec uplasował się na piątej pozycji, a do jego obowiązków należały dalsze testy silnika BMW P86 V8 i sprawdzanie opon Michelin. W środę w testach na hiszpańskim torze będą także uczestniczyły zespoły Honda, Renault i Williams. W piątek za kierownicą jednego z bolidów Renault zasiądzie, Fernando Alonso, który pod koniec zeszłego tygodnia odebrał podczas oficjalnej gali FIA puchar za zdobycia tegorocznego mistrzostwa.

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

KierowcaKonstruktorBolidOp.Czas okr.Okr.
Czasy uzyskane we wtorek na torze Jerez
Felipe MassaFerrariF2005 V10bri1:19.07091
1Ricardo ZontaToyotaTF106 V8bri1:20.06192
1Gary PaffettMcLaren MercedesMP4-20B V8mic1:20.22666
1Pedro de la RosaMcLaren MercedesMP4-20B V8mic1:20.31884
1Nick HeidfeldBMW SauberC24B V8mic1:20.79485
1Franck PereraToyotaTF106 V8bri1:21.33760
Źródło: pitpass.com

KOMENTARZE

11
Metalpablo
13.12.2005 08:01
Toyota robi wielką robote i widać tego efekty.Mysle ze obok Mclarena,Ferrari i Renault bedzie kandydatem na tytuł Mistrz.(trzeba tez pamietac ze japonce maja juz nowy bolid reszta jeżdzi na tegorocznych zmodifikowanych bolidach).Co do Ferrari.Ile oni maja modeli na których cały czas testuja??chyba 4.A na dodatek jest conajmniej 2 kierowców testujacych.Wiec liczba bolidów jest duza.A teraz powiedzcie mi ile zespół wsadził w to wszystko kasy????Mnustwooo.A FIA chce ciac wydatki poprzez np. zmiane silników.Nierozumiem tych PANÓW.!!
KIU
13.12.2005 07:31
McLareny juz nie maja takiej straty do kolejnych kierowców a jutro pewnie beda lepsi od Zonty.
Szakall
13.12.2005 07:08
hmm... zastanawia mnie...jedno :) jesli Ferrari uznalo model F2005 za kompletna klape to dlaczego okurat na tym modelu testuja opony.. czemu nie model F2004 i tam nie ogranicza obrotow :> albo poprostu wsadza V8 ? jak myslicie? czemu oni dalej jezdza na modelu F2005 jesli maja jus model F2004M na którym mogli by robic to bo jest przystosowany do przepisów z tego sezonu...
W
13.12.2005 06:56
Schumacher, Alonso... Montoya. Zaczyna się robić wesoło. :-)
W
13.12.2005 06:30
Bridgestone on TOP :) Tak się składa, że jest i z przodu i z tyłu, więc bilans jest w okolicy McLarena. Bridgestone RULEZ :) Co masz na myśli...? Ferrari the BEST :) Z V10. No... Super.
andy
13.12.2005 06:13
ha ha ha Toyota gorsza od McLarena
Szakall
13.12.2005 05:56
Bridgestone on TOP :) Bridgestone RULEZ :) Ferrari the BEST :)
Hindus
13.12.2005 05:45
hahaha mclaren gorszy od toyoty
W
13.12.2005 05:38
Strata McLarena do Toyoty minimalna. Idą łeb w łeb mimo wcześniejszego startu Japończyków z testami V8. Ferrari na V10. :-)
Maraz
13.12.2005 05:31
Nazwa Minardi w tytule newsa znalazła się oczywiście zupełnie przypadkiem i już jej tam nie ma :)
Pieczar
13.12.2005 05:27
"Pierwszy dzień testów Minardi na torze Jerez" ?? A gdzie tu Minardi? PS. To Ferrari Massy miało ograniczoną V10