PKN Orlen został sponsorem tytularnym Alfy Romeo

Robert Kubica zapewnił sobie funkcję kierowcy rezerwowego teamu z Hinwil.
01.01.2012:03
Nataniel Piórkowski
7871wyświetlenia


PKN Orlen został sponsorem tytularnym Alfy Romeo w Formule 1.

Informacje w tej sprawie potwierdził 1 stycznia prezes zarządu naftowego koncernu z Płocka - Daniel Obajtek oraz szef Alfa Romeo Racing - Fred Vasseur. Oficjalna nazwa teamu z Hinwil to Alfa Romeo Racing Orlen.

Na mocy porozumienia osiągniętego pomiędzy polską firmą a stajnią z Hinwil Robert Kubica będzie pełnił funkcję trzeciego kierowcy. Według nieoficjalnych informacji Polak może liczyć na występy w kilku piątkowych sesjach treningowych i wybranych testach.

Dziennikarz Eleven Sports i Rzeczpospolitej - Mikołaj Sokół podkreślił, że umowa z Alfą Romeo nie stoi na przeszkodzie dla ewentualnych startów Kubicy w niemieckiej serii DTM.

Orlen chce zwiększać rozpoznawalność na zagranicznych rynkach

Dla PKN Orlen współpraca z Alfą Romeo ma istotne znaczenie z perspektywy komercyjnej. Pod koniec 2019 roku koncern rozpoczął proces ujednolicania marek swoich stacji na rynkach zagranicznych. Celem jest wprowadzenie jednego szyldu PKN Orlen w Niemczech, Czechach i Słowacji. Obajtek podkreślał, że istotnym elementem promocji rebrandingu będzie budowanie rozpoznawalności poprzez Formułę 1.

W sporcie podobnie jak w biznesie, bardzo ważna jest konsekwencja. Kiedy w ubiegłym roku wspieraliśmy powrót Roberta Kubicy do Formuły 1, wiedzieliśmy, że tworzymy historię sportu, ale też otwieramy nowy rozdział w historii marki Orlen - podkreślił Daniel Obajtek.

Miniony sezon przerósł nasze oczekiwania w kontekście korzyści uzyskiwanych dzięki obecności w najbardziej prestiżowych wyścigach świata. Sama wartość ekspozycji naszego logotypu po 16 wyścigach przekroczyła 110 mln zł, znacząco zwiększyliśmy również zyski sieci detalicznej. Budowa globalnej rozpoznawalności marki pozwoliła nam też na rozpoczęcie procesu co-brandingu, w ramach którego docelowo wszystkie europejskie stacje naszej sieci mają działać pod jednym szyldem. Dziś robimy kolejny ważny krok na tej drodze wiążąc się z zespołem o olbrzymiej tradycji i historii. Naszym ambasadorem pozostaje Robert Kubica, niezmiennie lubiany, jeden z najszybszych kierowców świata.

W ubiegłym sezonie sponsorem Alfy Romeo był koncern Shell. Cieniem na perspektywach dalszej współpracy położyły się jednak plany połączenia koncernu Fiat-Chrysler i Grupy PSA. Team z Hinwil nadal będzie jednak używał paliw i innych produktów dostarczanych przez brytyjsko-holenderski koncern. Warunek taki jest bowiem zapisany w umowie na dostawy silników Ferrari.

Nowa rola Roberta Kubicy

Polak wraca do zespołu, z którym świętował zdobycie swojego jedynego jak dotąd zwycięstwa w Formule 1 - wtedy ekipa startowała jeszcze w serii Grand Prix jako BMW Sauber.

Jestem szczęśliwy rozpoczynając nowy rozdział mojej kariery, dołączając do Alfa Romeo Racing Orlen - powiedział Krakowianin. Ten zespół ma szczególne miejsce w moim sercu. Cieszę się widząc w nim znajome twarze z czasów, gdy ścigałem się dla teamu z Hinwil. Czas i okoliczności są już inne, ale jestem przekonany, że znajdę w sobie tę samą determinację i głód sukcesów. Nie mogę się już doczekać, aby pomóc Alfie Romeo w postawieniu kolejnego kroku naprzód.

Po wycofaniu się bawarskiej firmy z królowej sportów motorowych zespół wrócił do rąk Petera Saubera. Stajnia była bliska upadku w 2016 roku. Została jednak uratowana przez zagranicznych inwestorów, którzy przystąpili do wprowadzania zmian w kadrze zarządzającej i strukturze operacyjnej.

Istotnym wzmocnieniem Saubera było zakontraktowanie na stanowisku szefa zespołu Frederica Vasseura. Natychmiast po objęciu stanowiska Francuz zerwał umowę z Hondą i podpisał wieloletnią umowę na dostawy silników Ferrari, dbając przy tym o zacieśnienie więzi z włoskim producentem. Efektem tego był najpierw sponsoring tytularny a od 2019 roku całkowite przemianowanie Saubera na team Alfy Romeo.

Teraz zespól wchodzi w nową fazę działalności, pozyskując sponsoring tytularny Orlenu. Logotyp z orłem pojawi się na bolidach zespołu, m.in. na tylnym i przednim skrzydle, obręczy halo, lusterkach oraz na sekcjach bocznych. Widoczny będzie także na klatce piersiowej i plecach kombinezonów oraz w trzech miejscach na kaskach wszystkich kierowców. Dodatkowo logotyp Koncernu znajdzie się na odzieży mechaników i personelu zespołu oraz na transporterach, wnętrzu garażu i motorhome. Dodatkowo stajnia i jej kierowcy będą brać udział w zakrojonych na szerszą niż dotychczas skalę działaniach promocyjnych - w tym w kolejnej edycji imprezy Verva Street Racing.

Orlen da szansę młodym

W komunikacie prasowym wydanym przez PKN Orlen można także znaleźć informację o zagwarantowaniu młodym i zdolnym polskim kierowcom szansy doskonalenia umiejętności.

W ramach współpracy, do ORLEN Akademii Kartingowej prowadzonej przez Sauber Motorsport, szwajcarską firmę, która prowadzi i zarządza Alfa Romeo Racing w Formule 1, dołączy trzech młodych kierowców z Polski. Jest to kontynuacja działań rozpoczętych przez Koncern w 2018 roku, mających na celu wyłonienie i wyszkolenie następców Roberta Kubicy. Firma jest sponsorem strategicznym polskich serii kartingowych W nadchodzącym sezonie wystartuje w nich ok. 200 zawodników, w tym 30 młodych kierowców nominowanych do Akademii ORLEN Team.