Norris przed Piastrim w nocnym treningu w Dżuddzie

Sesja została wstrzymana po wypadku Yukiego Tsunody.
18.04.2520:04
Jakub Ziółkowski
2393wyświetlenia
Embed from Getty Images

Lando Norris był najszybszym kierowcą podczas wieczornego treningu do Grand Prix Arabii Saudyjskiej.

Drugi trening na ulicznym torze w Dżuddzie zaczął się od złych wiadomości dla brazylijskich fanów. Zespół Kick Sauber ogłosił, że ze względu na wyciek paliwa w samochodzie Gabriela Bortoleto, mechanicy musieli całkowicie rozebrać cały bolid. Tym samym Brazylijczyk myślami mógł już skupić się na jutrzejszym treningu.

Gdy na końcu alei serwisowej pojawiło się zielone światło, na tor wyjechali wszyscy kierowcy, oczywiście z wyjątkiem Brazylijczyka. Dość popularnym wyborem były pośrednie opony — wszystko do tej pory wskazuje na to, że sam wyścig będzie rozegrany z tylko jednym pit stopem. Pirelli dostarczyło mieszanki o jeden stopień miększe niż w ubiegłym roku jako reakcja na pierwsze wyścigi tego sezonu, w których okazało się, że nowe opony C1 i C2 są mniej podatne na degradację, niż się spodziewano. Mimo wszystko, niska degradacja na ulicznym torze zapowiada strategię jednego postoju.

Dziesięć minut po rozpoczęciu sesji Lance Stroll obrócił się w pierwszym zakręcie. Kanadyjczyk bez problemów powrócił jednak do jazdy po torze. W międzyczasie Alex Albon natrafił na wolno jadącego Lewisa Hamiltona. Sędziowie zainteresowali się tą sytuacją. Chwilę później Norris zaliczył podobną przygodę z Maxem Verstappenem. Brytyjczyk był na czele stawki po piętnastu minutach — jego okrążenie było o jedną tysięczną sekundy niż kółko Piastriego. Po chwili jednak Australijczyk objął prowadzenie.

Najszybszy w pierwszym treningu Pierre Gasly zaliczył delikatny kontakt z barierą w ostatnim zakręcie. Leclerc przyspieszył i poprawił czas obu kierowców McLarena. Liam Lawson jako pierwszy zdecydował się przetestować miękkie opony Pirelli, i to już po 20 minutach sesji. Reszta stawki powoli zaczęła przesiadać się na najmiększą mieszankę — rozpoczęły się przejazdy kwalifikacyjne. Ponownie, Piastri wydawał się najszybszy. Pierwsze okrążenie Norrisa okazało się jednak nieznacznie lepsze i to Brytyjczyk wskoczył na czoło stawki na 25 minut przed końcem sesji.

Kilku kierowców, m.in. Isack Hadjar, Kimi Antonelli, Oscar Piastri i Alex Albon byli bardzo blisko od uderzenia w ściany. Mimo tego kierowcy pozostawiali sobie margines błędu. Norris poprawił nieznacznie swoje okrążenie i umocnił się na pozycji lidera. O pozycję najszybszego poza McLarenami walczyli Verstappen i Leclerc. Ich zespołowi koledzy dość odmiennie sobie radzili. Co prawda Yuki Tsunoda był szósty ze stratą niecałych siedmiu dziesiątych sekundy do Norrisa, to Hamilton był dopiero na 13. lokacie.

Szybkie tempo Tsunody szybko się jednak na nim zemściło. Na 9 minut przed końcem Japończyk jako pierwszy w ten weekend rozbił swój bolid, uderzając w ścianę na wyjściu z ostatniego zakrętu. Powtórki pokazały, iż Tsunoda zahaczył o barierę po wewnętrznej, łamiąc przy tym zawieszenie. Bezpański Red Bull mocno uderzył w ścianę na wyjściu z zakrętu nr 27. Uderzenie było na tyle mocne, że na tor wyjechał samochód medyczny.

Późny wypadek Japończyka oznaczał, że sesja została wznowiona na minutę przed jej końcem. Większość kierowców wyjechała z garaży, aby przećwiczyć swoje starty. Tym samym Norris okazał się nieznacznie szybszy od Piastriego. Trzeci czas treningu ustanowił Max Verstappen.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 3,2 km/h
Wilgotność powietrza: 39%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Lando Norris (4)McLaren MCL391:28,26721
2Oscar Piastri (81)McLaren MCL391:28,4300,1630,16322
3Max Verstappen (1)Red Bull RB211:28,5470,2800,11723
4Charles Leclerc (16)Ferrari SF-251:28,7490,4820,20222
5Carlos Sainz (55)Williams FW471:28,9420,6750,19324
6Yuki Tsunoda (22)Red Bull RB211:28,9630,6960,02119
7George Russell (63)Mercedes W161:28,9730,7060,01021
8Pierre Gasly (10)Alpine A5251:29,1060,8390,13322
9Nico Hulkenberg (27)Kick Sauber C451:29,1930,9260,08721
10Alexander Albon (23)Williams FW471:29,2200,9530,02723
11Andrea Kimi Antonelli (12)Mercedes W161:29,2420,9750,02216
12Isack Hadjar (6)Racing Bulls VCARB021:29,3061,0390,06417
13Lewis Hamilton (44)Ferrari SF-251:29,3711,1040,06523
14Liam Lawson (30)Racing Bulls VCARB021:29,4881,2210,11722
15Fernando Alonso (14)Aston Martin AMR251:29,6621,3950,17418
16Oliver Bearman (87)Haas VF-251:29,7541,4870,09219
17Jack Doohan (7)Alpine A5251:29,9121,6450,15821
18Lance Stroll (18)Aston Martin AMR251:30,0071,7400,09518
19Esteban Ocon (31)Haas VF-251:30,0191,7520,01222
20Gabriel Bortoleto (5)Kick Sauber C45---0
107% najlepszego czasu: 1:34,445