GRAN PREMIO DE LA REPUBLICA ARGENTINA 1955
Autodromo Oscar Alfredo Gálvez16 stycznia

Długość toru: 3,912 kmLiczba okrążeń: 96Pełny dystans: 375,552 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:44,800 - Nino Farina (Ferrari 625), 1954Najszybsze okrążenie wyścigu1:48,200 - Jose Froilan Gonzalez (Ferrari 625), 1954Największa średnia prędkość wyścigu112,865 km/h - Juan Manuel Fangio (Maserati 250F), 1954
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Juan Manuel Fangio 296 okr. 3h00m38,600
2.
Jose Froilan Gonzalez 1260 okr. +36 okr.
3.
Nino Farina 1220 okr. +76 okr.
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +2 | Juan Manuel Fangio 2 | Mercedes W196 R | 96 | 3h00m38,600 | 0 | |
2 | -1 | Jose Froilan Gonzalez 12 | Ferrari 625 | 60 | +36 okr. | 0 | |
2 | -2 | Nino Farina 12 | Ferrari 625 | 20 | +76 okr. | 0 | |
2 | -2 | Maurice Trintignant 12 | Ferrari 625 | 16 | +80 okr. | 0 | |
3 | +2 | Nino Farina 10 | Ferrari 625/555 | 50 | +46 okr. | 0 | |
3 | -3 | Umberto Maglioli 10 | Ferrari 625 | 22 | +74 okr. | 0 | |
3 | -3 | Maurice Trintignant 10 | Ferrari 625 | 22 | +74 okr. | 0 | |
4 | +6 | Hans Herrmann 8 | Mercedes W196 R | 30 | +66 okr. | 0 | |
4 | -4 | Stirling Moss 8 | Mercedes W196 R | 34 | +62 okr. | 0 | |
4 | -4 | Karl Kling 8 | Mercedes W196 R | 30 | +66 okr. | 0 | |
5 | +11 | Roberto Mieres 18 | Maserati 250F | 91 | +5 okr. | 0 | |
6 | +1 | Harry Schell 28 | Maserati 250F | 50 | +46 okr. | 0 | |
6 | -6 | Jean Behra 28 | Maserati 250F | 38 | +58 okr. | 0 | |
7 | +11 | Luigi Musso 22 | Maserati 250F | 50 | +46 okr. | 0 | |
7 | -7 | Sergio Mantovani 22 | Maserati 250F | 20 | +76 okr. | 0 | |
7 | -7 | Harry Schell 22 | Maserati 250F | 13 | +83 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Clemar Bucci 26 | Maserati 250F | 30 | ciśnienie paliwa; jechał na zmianę ze Schellem i Menditeguyem | 0 | |||
Harry Schell 26 | Maserati 250F | 14 | ciśnienie paliwa; jechał na zmianę ze Buccim i Menditeguyem | 0 | |||
Carlos Menditeguy 26 | Maserati 250F | 10 | ciśnienie paliwa; jechał na zmianę ze Buccim i Schellem | 0 | |||
Sergio Mantovani 20 | Maserati 250F | 30 | silnik; jechał na zmianę z Behrą i Musso | 0 | |||
Jean Behra 20 | Maserati 250F | 14 | silnik; jechał na zmianę z Mantovanim i Musso | 0 | |||
Luigi Musso 20 | Maserati 250F | 10 | silnik; jechał na zmianę z Mantovanim i Behrą | 0 | |||
Jesus Iglesias 42 | Gordini T16 | 38 | układ przeniesienia napędu | 0 | |||
Maurice Trintignant 14 | Ferrari 625/555 | 36 | silnik | 0 | |||
Eugenio Castellotti 36 | Lancia D50 | 20 | wypadek; jechał na zmianę z Villoresim | 0 | |||
Luigi Villoresi 36 | Lancia D50 | 15 | wypadek; jechał na zmianę z Castellottim | 0 | |||
Stirling Moss 6 | Mercedes W196 R | 29 | układ paliwowy | 0 | |||
Alberto Uria 30 | Maserati A6GCM/250F | 22 | brak paliwa | 0 | |||
Alberto Ascari 32 | Lancia D50 | 21 | wypadek | 0 | |||
Elie Bayol 38 | Gordini T16 | 7 | układ przeniesienia napędu | 0 | |||
Jean Behra 16 | Maserati 250F | 2 | wypadek | 0 | |||
Karl Kling 4 | Mercedes W196 R | 2 | wypadek | 0 | |||
Luigi Villoresi 34 | Lancia D50 | 2 | wyciek paliwa | 0 | |||
Pablo Birger 40 | Gordini T16 | 1 | poślizg/kolizja z Menditeguy | 0 | |||
Carlos Menditeguy 24 | Maserati 250F | 1 | wypadek | 0 |
Najszybsze okrażenie: Juan Manuel Fangio (Mercedes W196 R) - 1:48,300 na 45 okr.