INDIANAPOLIS INTERNATIONAL MOTOR SWEEPSTAKES 1955
Indianapolis Motor Speedway30 maja

Długość toru: 4,023 kmLiczba okrążeń: 200Pełny dystans: 804,600 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:03,815 - Jack McGrath (Kurtis Kraft 500C), 1954Najszybsze okrążenie wyścigu1:04,040 - Jack McGrath (Kurtis Kraft 500C), 1954Największa średnia prędkość wyścigu199,544 km/h - Johnnie Parsons (Kurtis Kraft), 1950
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Bob Sweikert 6200 okr. 3h53m59,530
2.
Tony Bettenhausen 10123 okr. +77 okr.
3.
Paul Russo 1077 okr. +123 okr.
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +13 | Bob Sweikert 6 | Kurtis Kraft 500C | 200 | 3h53m59,530 | 0 | |
2 | = | Tony Bettenhausen 10 | Kurtis Kraft 500C | 123 | +77 okr. | 0 | |
2 | -2 | Paul Russo 10 | Kurtis Kraft 500C | 77 | +123 okr. | 0 | |
3 | +7 | Jimmy Davies 15 | Kurtis Kraft 500B | 200 | +3:32,360 | 0 | |
4 | +29 | Johnny Thomson 44 | Kuzma | 200 | +3:38,910 | 0 | |
5 | +2 | Walt Faulkner 77 | Kurtis Kraft 500C | 176 | +24 okr. | 0 | |
5 | -5 | Bill Homeier 77 | Kurtis Kraft 500C | 24 | +176 okr. | 0 | |
6 | +2 | Andy Linden 19 | Kurtis Kraft 4000 | 200 | +5:57,940 | 0 | |
7 | +9 | Al Herman 71 | Kurtis Kraft | 200 | +6:24,240 | 0 | |
8 | +11 | Pat O'Connor 29 | Kurtis Kraft 500D | 200 | +6:41,600 | 0 | |
9 | +8 | Jimmy Daywalt 48 | Kurtis Kraft | 200 | +7:09,810 | 0 | |
10 | +2 | Pat Flaherty 89 | Kurtis Kraft 500B | 200 | +7:46,540 | 0 | |
11 | +7 | Duane Carter 98 | Kuzma | 197 | +3 okr. | 0 | |
12 | +13 | Chuck Weyant 41 | Kurtis Kraft 3000 | 196 | +4 okr. | 0 | |
13 | +19 | Eddie Johnson 83 | Trevis | 196 | +4 okr. | 0 | |
14 | +6 | Jim Rathmann 33 | Epperly | 191 | +9 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Don Freeland 12 | Phillips | 178 | układ przeniesienia napędu | 0 | |||
Cal Niday 22 | Kurtis Kraft 500B | 170 | wypadek | 0 | |||
Art Cross 99 | Kurtis Kraft 500C | 168 | silnik | 0 | |||
Shorty Templeman 81 | Trevis | 142 | zgaśnięcie silnika | 0 | |||
Sam Hanks 8 | Kurtis Kraft 500C | 134 | układ przeniesienia napędu | 0 | |||
Keith Andrews 31 | Schroeder | 120 | zapłon | 0 | |||
Johnnie Parsons 16 | Kurtis Kraft 500C | 119 | iskrownik | 0 | |||
Eddie Russo 37 | Pawl | 112 | zapłon | 0 | |||
Ray Crawford 49 | Kurtis Kraft 500B | 111 | zawór | 0 | |||
Jimmy Bryan 1 | Kuzma | 90 | pompa paliwowa | 0 | |||
Bill Vukovich 4 | Kurtis Kraft 500C | 56 | tragiczny wypadek | 0 | |||
Al Keller 42 | Kurtis Kraft 2000 | 54 | wypadek | 0 | |||
Jack McGrath 3 | Kurtis Kraft 500C | 54 | iskrownik | 0 | |||
Johnny Boyd 39 | Kurtis Kraft 500D | 53 | wypadek | 0 | |||
Ed Elisian 68 | Kurtis Kraft 4000 | 53 | zatrzymał się | 0 | |||
Rodger Ward 27 | Kuzma | 53 | wypadek | 0 | |||
Jerry Hoyt 23 | Stevens | 40 | wyciek oleju | 0 | |||
Fred Agabashian 14 | Kurtis Kraft 500C | 39 | poślizg | 0 | |||
Jimmy Reece 5 | Pankratz | 10 | silnik/poślizg | 0 |
Najszybsze okrażenie: Bill Vukovich (Kurtis Kraft 500C) - 1:03,670 na 27 okr.