R.A.C. BRITISH GRAND PRIX 1955
Aintree16 lipca

Długość toru: 4,828 kmLiczba okrążeń: 90Pełny dystans: 434,520 km
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Stirling Moss 1290 okr. 3h07m21,200
2.
Juan Manuel Fangio 1090 okr. +0:00,200
3.
Karl Kling 1490 okr. +1:11,800
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | = | Stirling Moss 12 | Mercedes W196 R | 90 | 3h07m21,200 | 0 | |
2 | = | Juan Manuel Fangio 10 | Mercedes W196 R | 90 | +0:00,200 | 0 | |
3 | +1 | Karl Kling 14 | Mercedes W196 R | 90 | +1:11,800 | 0 | |
4 | +1 | Piero Taruffi 50 | Mercedes W196 R | 89 | +1 okr. | 0 | |
5 | +4 | Luigi Musso 4 | Maserati 250F | 89 | +1 okr. | 0 | |
6 | +6 | Mike Hawthorn 16 | Ferrari 625/555 | 60 | +30 okr. | 0 | |
6 | -6 | Eugenio Castellotti 16 | Ferrari 625/555 | 27 | +63 okr. | 0 | |
7 | +16 | Mike Sparken 26 | Gordini T16 | 81 | +9 okr. | 0 | |
8 | +8 | Lance Macklin 46 | Maserati 250F | 79 | +11 okr. | 0 | |
9 | +6 | Ken Wharton 28 | Vanwall 55 | 50 | +40 okr. | 0 | |
9 | -9 | Harry Schell 28 | Vanwall 55 | 22 | +68 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Maurice Trintignant 18 | Ferrari 625/555 | 59 | silnik | 0 | |||
Roberto Mieres 6 | Maserati 250F | 47 | silnik | 0 | |||
Jack Brabham 40 | Cooper T40 | 30 | silnik | 0 | |||
Ken McAlpine 32 | Connaught B str. | 30 | ciśnienie oleju | 0 | |||
Peter Collins 42 | Maserati 250F | 29 | sprzęgło | 0 | |||
Hernando da Silva Ramos 24 | Gordini T16 | 26 | silnik | 0 | |||
Horace Gould 48 | Maserati 250F | 22 | hamulce | 0 | |||
Roy Salvadori 44 | Maserati 250F | 19 | skrzynia biegów | 0 | |||
Tony Rolt 36 | Connaught B | 10 | układ przeniesienia napędu; jechał na zmianę z Walkerem | 0 | |||
Peter Walker 36 | Connaught B | 8 | układ przeniesienia napędu; jechał na zmianę z Roltem | 0 | |||
Leslie Marr 38 | Connaught B str. | 18 | hamulce | 0 | |||
Eugenio Castellotti 20 | Ferrari 625 | 16 | układ przeniesienia napędu | 0 | |||
Andre Simon 8 | Maserati 250F | 15 | skrzynia biegów | 0 | |||
Harry Schell 30 | Vanwall 55 | 13 | przepustnica | 0 | |||
Jean Behra 2 | Maserati 250F | 9 | wyciek oleju | 0 | |||
Robert Manzon 22 | Gordini T16 | 4 | układ przeniesienia napędu | 0 |
Najszybsze okrażenie: Stirling Moss (Mercedes W196 R) - 2:00,400 na 88 okr.