GRAN PREMIO D'ITALIA 1955
Autodromo Nazionale di Monza11 września

Długość toru: 10 kmLiczba okrążeń: 50Pełny dystans: 500,000 km
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Juan Manuel Fangio 1850 okr. 2h25m04,400
2.
Piero Taruffi 1450 okr. +0:00,700
3.
Eugenio Castellotti 450 okr. +0:46,200
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | = | Juan Manuel Fangio 18 | Mercedes W196 R | 50 | 2h25m04,400 | 0 | |
2 | +7 | Piero Taruffi 14 | Mercedes W196 R | 50 | +0:00,700 | 0 | |
3 | +1 | Eugenio Castellotti 4 | Ferrari 555 | 50 | +0:46,200 | 0 | |
4 | +2 | Jean Behra 36 | Maserati 250F str. | 50 | +3:57,500 | 0 | |
5 | +11 | Carlos Menditeguy 34 | Maserati 250F | 49 | +1 okr. | 0 | |
6 | +6 | Umberto Maglioli 12 | Ferrari 555 | 49 | +1 okr. | 0 | |
7 | = | Roberto Mieres 28 | Maserati 250F | 48 | +2 okr. | 0 | |
8 | +7 | Maurice Trintignant 8 | Ferrari 555 | 47 | +3 okr. | 0 | |
9 | +11 | John Fitch 40 | Maserati 250F | 46 | +4 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Mike Hawthorn 6 | Ferrari 555 | 38 | skrzynia biegów | 0 | |||
Karl Kling 20 | Mercedes W196 R | 32 | skrzynia biegów | 0 | |||
Horace Gould 38 | Maserati 250F | 31 | zawieszenie | 0 | |||
Luigi Musso 30 | Maserati 250F | 31 | skrzynia biegów | 0 | |||
Stirling Moss 16 | Mercedes W196 R str. | 27 | silnik | 0 | |||
Jacques Pollet 26 | Gordini T16 | 26 | silnik | 0 | |||
Hernando da Silva Ramos 22 | Gordini T16 | 23 | układ paliwowy | 0 | |||
Peter Collins 32 | Maserati 250F | 22 | zawieszenie | 0 | |||
Jean Lucas 24 | Gordini T32 | 7 | silnik | 0 | |||
Harry Schell 42 | Vanwall 55 | 7 | zawieszenie | 0 | |||
Ken Wharton 44 | Vanwall 55 | 0 | wtrysk | 0 |
Najszybsze okrażenie: Stirling Moss (Mercedes W196 R str.) - 2:46,900 na 21 okr.