GRAN PREMIO D'ITALIA 1961
Autodromo Nazionale di Monza10 września

Długość toru: 10 kmLiczba okrążeń: 43Pełny dystans: 430,000 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne2:41,400 - Phil Hill (Ferrari Dino 246), 1960Najszybsze okrążenie wyścigu2:43,600 - Phil Hill (Ferrari Dino 246), 1960Największa średnia prędkość wyścigu212,535 km/h - Phil Hill (Ferrari Dino 246), 1960
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Phil Hill 243 okr. 2h03m13,
2.
Dan Gurney 4643 okr. +0:31,200
3.
Bruce McLaren 1243 okr. +2:28,400
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +3 | Phil Hill 2 | Ferrari 156 | 43 | 2h03m13, | 0 | |
2 | +10 | Dan Gurney 46 | Porsche 718 | 43 | +0:31,200 | 0 | |
3 | +11 | Bruce McLaren 12 | Cooper T55 | 43 | +2:28,400 | 0 | |
4 | +12 | Jackie Lewis 60 | Cooper T53 | 43 | +2:40,400 | 0 | |
5 | +8 | Tony Brooks 26 | BRM P48/57 | 43 | +2:40,500 | 0 | |
6 | +12 | Roy Salvadori 40 | Cooper T53 | 42 | +1 okr. | 0 | |
7 | +8 | Carel Godin de Beaufort 74 | Porsche 718 | 41 | +2 okr. | 0 | |
8 | +13 | Lorenzo Bandini 62 | Cooper T53 | 41 | +2 okr. | 0 | |
9 | +13 | Maurice Trintignant 48 | Cooper T51 | 41 | +2 okr. | 0 | |
10 | +17 | Tim Parnell 16 | Lotus 18 | 40 | +3 okr. | 0 | |
11 | +12 | Henry Taylor 20 | Lotus 18/21 | 39 | +4 okr. | 0 | |
12 | +17 | Renato Pirocchi 58 | Cooper T51 | 38 | +5 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Stirling Moss 28 | Lotus 21 | 36 | łożysko koła | 0 | |||
Richie Ginther 6 | Ferrari 156 | 23 | silnik | 0 | |||
Gaetano Starrabba 72 | Lotus 18 | 19 | silnik | 0 | |||
Jo Bonnier 44 | Porsche 718 | 15 | zawieszenie | 0 | |||
Ricardo Rodriguez 8 | Ferrari 156 | 13 | pompa paliwowa | 0 | |||
Giancarlo Baghetti 32 | Ferrari 156 | 13 | silnik | 0 | |||
Nino Vaccarella 50 | De Tomaso F1 003 | 13 | silnik | 0 | |||
Masten Gregory 22 | Lotus 18/21 | 11 | zawieszenie | 0 | |||
Graham Hill 24 | BRM P48/57 | 10 | silnik | 0 | |||
Jack Brabham 10 | Cooper T58 | 7 | przegrzanie | 0 | |||
Brian Naylor 14 | JBW 61 | 6 | silnik | 0 | |||
Innes Ireland 38 | Lotus 18/21 | 5 | podwozie | 0 | |||
Jack Fairman 30 | Cooper T45 | 5 | silnik | 0 | |||
John Surtees 42 | Cooper T53 | 2 | wypadek | 0 | |||
Wolfgang von Trips 4 | Ferrari 156 | 1 | kolizja z Clarkiem/tragiczny wypadek | 0 | |||
Jim Clark 36 | Lotus 21 | 1 | kolizja z von Tripsem | 0 | |||
Roberto Bussinello 54 | De Tomaso F1 004 | 1 | silnik | 0 | |||
Roberto Lippi 52 | De Tomaso 002 | 1 | silnik | 0 | |||
Wolfgang Seidel 56 | Lotus 18 | 1 | silnik | 0 | |||
Gerry Ashmore 18 | Lotus 18 | 0 | wypadek | 0 |
Najszybsze okrażenie: Giancarlo Baghetti (Ferrari 156) - 2:48,400 na 2 okr.