GRANDE PREMIO DO BRASIL 1975
Autódromo José Carlos Pace26 stycznia

Długość toru: 7,96 kmLiczba okrążeń: 40Pełny dystans: 318,400 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne2:30,500 - Ronnie Peterson (Lotus 72D), 1973Najszybsze okrążenie wyścigu2:35,000 - Emerson Fittipaldi (Lotus 72D), 1973Największa średnia prędkość wyścigu180,615 km/h - Emerson Fittipaldi (McLaren M23), 1974
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Carlos Pace 840 okr. 1h44m41,170
2.
Emerson Fittipaldi 140 okr. +0:05,790
3.
Jochen Mass 240 okr. +0:26,660
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +5 | Carlos Pace 8 | Brabham BT44B | 40 | 1h44m41,170 | 0 | |
2 | = | Emerson Fittipaldi 1 | McLaren M23 | 40 | +0:05,790 | 0 | |
3 | +7 | Jochen Mass 2 | McLaren M23 | 40 | +0:26,660 | 0 | |
4 | +1 | Clay Regazzoni 11 | Ferrari 312B3 | 40 | +0:43,280 | 0 | |
5 | -1 | Niki Lauda 12 | Ferrari 312B3 | 40 | +1:01,880 | 0 | |
6 | +1 | James Hunt 24 | Hesketh 308B | 40 | +1:05,120 | 0 | |
7 | +11 | Mario Andretti 27 | Parnelli VPJ4 | 40 | +1:06,810 | 0 | |
8 | -5 | Carlos Reutemann 7 | Brabham BT44B | 40 | +1:39,620 | 0 | |
9 | +3 | Jacky Ickx 6 | Lotus 72E | 40 | +1:51,840 | 0 | |
10 | +3 | John Watson 18 | Surtees TS16 | 40 | +2:29,600 | 0 | |
11 | +8 | Jacques Laffite 21 | Williams FW02 | 39 | +1 okr. | 0 | |
12 | +8 | Graham Hill 22 | Lola T370 | 39 | +1 okr. | 0 | |
13 | +8 | Wilson Fittipaldi 30 | Copersucar FD02 | 39 | +1 okr. | 0 | |
14 | +9 | Rolf Stommelen 23 | Lola T370 | 39 | +1 okr. | 0 | |
15 | +1 | Ronnie Peterson 5 | Lotus 72E | 38 | +2 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Jean-Pierre Jarier 17 | Shadow DN5 | 32 | układ paliwowy | 0 | |||
Patrick Depailler 4 | Tyrrell 007 | 31 | zawieszenie | 0 | |||
Tom Pryce 16 | Shadow DN3B | 31 | poślizg | 0 | |||
Arturo Merzario 20 | Williams FW03 | 24 | układ paliwowy | 0 | |||
Mark Donohue 28 | Penske PC1 | 22 | prowadzenie bolidu | 0 | |||
Mike Wilds 14 | BRM P201 | 22 | elektryka | 0 | |||
Jody Scheckter 3 | Tyrrell 007 | 18 | wyciek oleju | 0 | |||
Vittorio Brambilla 9 | March 741 | 1 | silnik | 0 |
Najszybsze okrażenie: Jean-Pierre Jarier (Shadow DN5) - 2:34,160 na 10 okr.