JOHN PLAYER BRITISH GRAND PRIX 1975
Silverstone Circuit19 lipca

Długość toru: 4,719 kmLiczba okrążeń: 56Pełny dystans: 264,264 km
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Emerson Fittipaldi 156 okr. 1h22m05,
2.
Carlos Pace 855 okr. +1 okr.
3.
Jody Scheckter 355 okr. +1 okr.
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +6 | Emerson Fittipaldi 1 | McLaren M23 | 56 | 1h22m05, | 0 | |
2 | = | Carlos Pace 8 | Brabham BT44B | 55 | +1 okr. | 0 | |
3 | +3 | Jody Scheckter 3 | Tyrrell 007 | 55 | +1 okr. | 0 | |
4 | +5 | James Hunt 24 | Hesketh 308B | 55 | +1 okr. | 0 | |
5 | +10 | Mark Donohue 28 | March 751 | 55 | +1 okr. | 0 | |
6 | -1 | Vittorio Brambilla 9 | March 751 | 55 | +1 okr. | 0 | |
7 | +3 | Jochen Mass 2 | McLaren M23 | 55 | +1 okr. | 0 | |
8 | -5 | Niki Lauda 12 | Ferrari 312T | 54 | +2 okr. | 0 | |
9 | +8 | Patrick Depailler 4 | Tyrrell 007 | 54 | +2 okr. | 0 | |
10 | +10 | Alan Jones 22 | Hill GH1 | 54 | +2 okr. | 0 | |
11 | +7 | John Watson 18 | Surtees TS16 | 54 | +2 okr. | 0 | |
12 | = | Mario Andretti 27 | Parnelli VPJ4 | 54 | +2 okr. | 0 | |
13 | -9 | Clay Regazzoni 11 | Ferrari 312T | 54 | +2 okr. | 0 | |
14 | -3 | Jean-Pierre Jarier 17 | Shadow DN5 | 53 | +3 okr. | 0 | |
15 | -2 | Tony Brise 23 | Hill GH1 | 53 | +3 okr. | 0 | |
16 | +5 | Brian Henton 15 | Lotus 72E | 53 | +3 okr. | 0 | |
17 | +9 | John Nicholson 32 | Lyncar 006 | 51 | +5 okr. | 0 | |
18 | +5 | Dave Morgan 19 | Surtees TS16 | 50 | +6 okr. | 0 | |
19 | +5 | Wilson Fittipaldi 30 | Copersucar FD03 | 50 | +6 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Hans-Joachim Stuck 10 | March 751 | 45 | wypadek | 0 | |||
Jim Crawford 6 | Lotus 72E | 28 | wypadek | 0 | |||
Tom Pryce 16 | Shadow DN5 | 20 | wypadek | 0 | |||
Lella Lombardi 29 | March 751 | 18 | silnik | 0 | |||
Ronnie Peterson 5 | Lotus 72E | 7 | silnik | 0 | |||
Jacques Laffite 21 | Williams FW04 | 5 | skrzynia biegów | 0 | |||
Carlos Reutemann 7 | Brabham BT44B | 4 | silnik | 0 |
Najszybsze okrażenie: Clay Regazzoni (Ferrari 312T) - 1:20,900 na 16 okr.