GROSSER PREIS VON ÖSTERREICH 1975
Red Bull Ring17 sierpnia

Długość toru: 5,911 kmLiczba okrążeń: 29Pełny dystans: 171,419 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:34,980 - Emerson Fittipaldi (Lotus 72E), 1973Najszybsze okrążenie wyścigu1:37,220 - Clay Regazzoni (Ferrari 312B3), 1974Największa średnia prędkość wyścigu215,804 km/h - Carlos Reutemann (Brabham BT44), 1974
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Vittorio Brambilla 929 okr. 0h57m56,690
2.
James Hunt 2429 okr. +0:27,030
3.
Tom Pryce 1629 okr. +0:34,850
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +7 | Vittorio Brambilla 9 | March 751 | 29 | 0h57m56,690 | 0 | |
2 | = | James Hunt 24 | Hesketh 308B | 29 | +0:27,030 | 0 | |
3 | +12 | Tom Pryce 16 | Shadow DN5 | 29 | +0:34,850 | 0 | |
4 | +5 | Jochen Mass 2 | McLaren M23 | 29 | +1:12,660 | 0 | |
5 | +8 | Ronnie Peterson 5 | Lotus 72E | 29 | +1:23,330 | 0 | |
6 | -5 | Niki Lauda 12 | Ferrari 312T | 29 | +1:30,280 | 0 | |
7 | -2 | Clay Regazzoni 11 | Ferrari 312T | 29 | +1:39,070 | 0 | |
8 | +2 | Jody Scheckter 3 | Tyrrell 007 | 28 | +1 okr. | 0 | |
9 | -6 | Emerson Fittipaldi 1 | McLaren M23 | 28 | +1 okr. | 0 | |
10 | +8 | John Watson 18 | Surtees TS16 | 28 | +1 okr. | 0 | |
11 | -4 | Patrick Depailler 4 | Tyrrell 007 | 28 | +1 okr. | 0 | |
12 | +11 | Chris Amon 31 | Ensign N175 | 28 | +1 okr. | 0 | |
13 | +4 | Brett Lunger 25 | Hesketh 308 | 28 | +1 okr. | 0 | |
14 | -3 | Carlos Reutemann 7 | Brabham BT44B | 28 | +1 okr. | 0 | |
15 | +1 | Tony Brise 23 | Hill GH1 | 28 | +1 okr. | 0 | |
16 | +9 | Rolf Stommelen 22 | Hill GH1 | 27 | +2 okr. | 0 | |
17 | +4 | Lella Lombardi 29 | March 751 | 26 | +3 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Roelof Wunderink 33 | Ensign N174 | 25 | niesklasyfikowany | 0 | |||
Harald Ertl 32 | Hesketh 308 | 23 | elektryka | 0 | |||
Jacques Laffite 21 | Williams FW04 | 21 | prowadzenie bolidu | 0 | |||
Carlos Pace 8 | Brabham BT44B | 17 | silnik | 0 | |||
Jo Vonlanthen 20 | Williams FW03 | 14 | silnik | 0 | |||
Hans-Joachim Stuck 10 | March 751 | 10 | wypadek | 0 | |||
Jean-Pierre Jarier 17 | Shadow DN7 | 10 | wtrysk | 0 | |||
Bob Evans 14 | BRM P201 | 2 | silnik | 0 | |||
Mario Andretti 27 | Parnelli VPJ4 | 1 | poślizg | 0 | |||
Mark Donohue 28 | March 751 | 0 | opona/tragiczny wypadek | 0 |
Najszybsze okrażenie: Vittorio Brambilla (March 751) - 1:53,900 na 0 okr.