GRAN PREMIO D'ITALIA 1975
Autodromo Nazionale di Monza07 września

Długość toru: 5,78 kmLiczba okrążeń: 52Pełny dystans: 300,560 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:33,160 - Niki Lauda (Ferrari 312B3), 1974Najszybsze okrążenie wyścigu1:34,200 - Carlos Pace (Brabham BT44), 1974Największa średnia prędkość wyścigu217,421 km/h - Ronnie Peterson (Lotus 72E), 1974
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Clay Regazzoni 1152 okr. 1h22m42,600
2.
Emerson Fittipaldi 152 okr. +0:16,600
3.
Niki Lauda 1252 okr. +0:23,200
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +1 | Clay Regazzoni 11 | Ferrari 312T | 52 | 1h22m42,600 | 0 | |
2 | +1 | Emerson Fittipaldi 1 | McLaren M23 | 52 | +0:16,600 | 0 | |
3 | -2 | Niki Lauda 12 | Ferrari 312T | 52 | +0:23,200 | 0 | |
4 | +3 | Carlos Reutemann 7 | Brabham BT44B | 52 | +0:55,100 | 0 | |
5 | +3 | James Hunt 24 | Hesketh 308C | 52 | +0:57,100 | 0 | |
6 | +8 | Tom Pryce 16 | Shadow DN5 | 52 | +1:15,900 | 0 | |
7 | +5 | Patrick Depailler 4 | Tyrrell 007 | 51 | +1 okr. | 0 | |
8 | -4 | Jody Scheckter 3 | Tyrrell 007 | 51 | +1 okr. | 0 | |
9 | +8 | Harald Ertl 34 | Hesketh 308 | 51 | +1 okr. | 0 | |
10 | +11 | Brett Lunger 25 | Hesketh 308 | 50 | +2 okr. | 0 | |
11 | +15 | Arturo Merzario 30 | Copersucar FD03 | 48 | +4 okr. | 0 | |
12 | +7 | Chris Amon 32 | Ensign N175 | 48 | +4 okr. | 0 | |
13 | +12 | Jim Crawford 6 | Lotus 72E | 46 | +6 okr. | 0 | |
14 | +8 | Renzo Zorzi 20 | Williams FW03 | 46 | +6 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Jean-Pierre Jarier 17 | Shadow DN7 | 32 | pompa paliwowa | 0 | |||
Lella Lombardi 29 | March 751 | 21 | wypadek | 0 | |||
Hans-Joachim Stuck 10 | March 751 | 15 | wypadek | 0 | |||
Jacques Laffite 21 | Williams FW04 | 7 | skrzynia biegów | 0 | |||
Carlos Pace 8 | Brabham BT44B | 6 | przepustnica | 0 | |||
Rolf Stommelen 22 | Hill GH1 | 3 | wypadek | 0 | |||
Jochen Mass 2 | McLaren M23 | 2 | wypadek | 0 | |||
Ronnie Peterson 5 | Lotus 72E | 1 | silnik | 0 | |||
Tony Brise 23 | Hill GH1 | 1 | wypadek | 0 | |||
Mario Andretti 27 | Parnelli VPJ4 | 1 | wypadek | 0 | |||
Vittorio Brambilla 9 | March 751 | 1 | sprzęgło | 0 | |||
Bob Evans 14 | BRM P201 | 0 | elektryka | 0 |
Najszybsze okrażenie: Clay Regazzoni (Ferrari 312T) - 1:33,100 na 47 okr.