GRAN PREMIO D'ITALIA 1980
Autodromo Enzo e Dino Ferrari14 września

Długość toru: 5,04 kmLiczba okrążeń: 60Pełny dystans: 302,400 km
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Nelson Piquet 560 okr. 1h38m07,520
2.
Alan Jones 2760 okr. +0:28,930
3.
Carlos Reutemann 2860 okr. +1:13,670
| P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | +4 | Nelson Piquet 5 | Brabham BT49 | 60 | 1h38m07,520 | 0 | |
| 2 | +4 | Alan Jones 27 | Williams FW07B | 60 | +0:28,930 | 0 | |
| 3 | = | Carlos Reutemann 28 | Williams FW07B | 60 | +1:13,670 | 0 | |
| 4 | +14 | Elio de Angelis 12 | Lotus 81 | 59 | +1 okr. | 0 | |
| 5 | +6 | Keke Rosberg 21 | Fittipaldi F8 | 59 | +1 okr. | 0 | |
| 6 | +7 | Didier Pironi 25 | Ligier JS11/15 | 59 | +1 okr. | 0 | |
| 7 | +17 | Alain Prost 8 | McLaren M30 | 59 | +1 okr. | 0 | |
| 8 | +8 | Jody Scheckter 1 | Ferrari 312T5 | 59 | +1 okr. | 0 | |
| 9 | +11 | Jacques Laffite 26 | Ligier JS11/15 | 59 | +1 okr. | 0 | |
| 10 | -9 | Rene Arnoux 16 | Renault RE25 | 58 | +2 okr. | 0 | |
| 11 | +10 | Rupert Keegan 50 | Williams FW07B | 58 | +2 okr. | 0 | |
| 12 | +5 | Eddie Cheever 31 | Osella FA1B | 57 | +3 okr. | 0 | |
| Niesklasyfikowani | |||||||
| Jean-Pierre Jarier 3 | Tyrrell 010 | 54 | hamulce | 0 | |||
| Jean-Pierre Jabouille 15 | Renault RE23 | 53 | skrzynia biegów | 0 | |||
| Marc Surer 9 | ATS D4 | 45 | silnik | 0 | |||
| Mario Andretti 11 | Lotus 81 | 40 | silnik | 0 | |||
| Riccardo Patrese 29 | Arrows A3 | 38 | silnik | 0 | |||
| Derek Daly 4 | Tyrrell 010 | 33 | wypadek | 0 | |||
| John Watson 7 | McLaren M29 | 20 | łożysko koła | 0 | |||
| Hector Rebaque 6 | Brabham BT49 | 18 | zawieszenie | 0 | |||
| Emerson Fittipaldi 20 | Fittipaldi F8 | 17 | wypadek | 0 | |||
| Gilles Villeneuve 2 | Ferrari 312T5 | 5 | pęknięta opona/wypadek | 0 | |||
| Bruno Giacomelli 23 | Alfa Romeo 179 | 5 | pęknięta opona/wypadek | 0 | |||
| Vittorio Brambilla 22 | Alfa Romeo 179 | 4 | poślizg | 0 | |||
Najszybsze okrażenie: Alan Jones (Williams FW07B) - 1:36,089 na 47 okr.