GRANDE PREMIO DE PORTUGAL 1986
Circuito do Estoril21 września

Długość toru: 4,35 kmLiczba okrążeń: 70Pełny dystans: 304,500 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:21,007 - Ayrton Senna (Lotus 97T), 1985Najszybsze okrążenie wyścigu1:22,996 - Niki Lauda (McLaren MP4/2), 1984Największa średnia prędkość wyścigu180,541 km/h - Alain Prost (McLaren MP4/2), 1984
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Nigel Mansell 570 okr. 1h37m21,900
2.
Alain Prost 170 okr. +0:18,772
3.
Nelson Piquet 670 okr. +0:49,274
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +1 | Nigel Mansell 5 | Williams FW11 | 70 | 1h37m21,900 | 0 | |
2 | +1 | Alain Prost 1 | McLaren MP4/2C | 70 | +0:18,772 | 0 | |
3 | +3 | Nelson Piquet 6 | Williams FW11 | 70 | +0:49,274 | 0 | |
4 | -3 | Ayrton Senna 12 | Lotus 98T | 69 | +1 okr. | 0 | |
5 | +8 | Michele Alboreto 27 | Ferrari F1-86 | 69 | +1 okr. | 0 | |
6 | +2 | Stefan Johansson 28 | Ferrari F1-86 | 69 | +1 okr. | 0 | |
7 | +3 | Rene Arnoux 25 | Ligier JS27 | 69 | +1 okr. | 0 | |
8 | -3 | Teo Fabi 19 | Benetton B186 | 68 | +2 okr. | 0 | |
9 | +6 | Johnny Dumfries 11 | Lotus 98T | 68 | +2 okr. | 0 | |
10 | +11 | Thierry Boutsen 18 | Arrows A8 | 67 | +3 okr. | 0 | |
11 | +11 | Christian Danner 17 | Arrows A8 | 67 | +3 okr. | 0 | |
12 | +8 | Jonathan Palmer 14 | Zakspeed 861 | 67 | +3 okr. | 0 | |
13 | +14 | Allen Berg 22 | Osella FA1F | 63 | +7 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Riccardo Patrese 7 | Brabham BT55 | 62 | silnik | 0 | |||
Patrick Tambay 16 | Lola THL2 | 62 | niesklasyfikowany | 0 | |||
Alessandro Nannini 24 | Minardi M185B | 60 | niesklasyfikowany | 0 | |||
Gerhard Berger 20 | Benetton B186 | 44 | kolizja z Johansson/poślizg | 0 | |||
Andrea de Cesaris 23 | Minardi M186 | 43 | poślizg | 0 | |||
Keke Rosberg 2 | McLaren MP4/2C | 41 | elektryka | 0 | |||
Derek Warwick 8 | Brabham BT55 | 41 | elektryka | 0 | |||
Philippe Alliot 26 | Ligier JS27 | 39 | silnik | 0 | |||
Philippe Streiff 4 | Tyrrell 015 | 28 | silnik | 0 | |||
Martin Brundle 3 | Tyrrell 015 | 18 | silnik | 0 | |||
Alan Jones 15 | Lola THL2 | 10 | poślizg | 0 | |||
Huub Rothengatter 29 | Zakspeed 861 | 9 | układ przeniesienia napędu | 0 | |||
Piercarlo Ghinzani 21 | Osella FA1G | 8 | silnik | 0 | |||
Ivan Capelli 31 | AGS JH21C | 6 | układ przeniesienia napędu | 0 |
Najszybsze okrażenie: Nigel Mansell (Williams FW11) - 1:20,943 na 53 okr.