GRAN PREMIO DI SAN MARINO 1987
Autodromo Enzo e Dino Ferrari03 maja

Długość toru: 5,04 kmLiczba okrążeń: 59Pełny dystans: 297,360 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:25,050 - Ayrton Senna (Lotus 98T), 1986Najszybsze okrążenie wyścigu1:28,667 - Nelson Piquet (Williams FW11), 1986Największa średnia prędkość wyścigu196,208 km/h - Alain Prost (McLaren MP4/2C), 1986
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Nigel Mansell 559 okr. 1h31m42,076
2.
Ayrton Senna 1259 okr. +0:27,545
3.
Michele Alboreto 2759 okr. +0:39,144
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +1 | Nigel Mansell 5 | Williams FW11B | 59 | 1h31m42,076 | 0 | |
2 | -1 | Ayrton Senna 12 | Lotus 99T | 59 | +0:27,545 | 0 | |
3 | +3 | Michele Alboreto 27 | Ferrari F1-87 | 59 | +0:39,144 | 0 | |
4 | +4 | Stefan Johansson 2 | McLaren MP4/3 | 59 | +1:00,588 | 0 | |
5 | +10 | Martin Brundle 9 | Zakspeed 871 | 57 | +2 okr. | 0 | |
6 | +6 | Satoru Nakajima 11 | Lotus 99T | 57 | +2 okr. | 0 | |
7 | +11 | Christian Danner 10 | Zakspeed 861B | 57 | +2 okr. | 0 | |
8 | +13 | Philippe Streiff 4 | Tyrrell DG016 | 57 | +2 okr. | 0 | |
9 | -2 | Riccardo Patrese 7 | Brabham BT56 | 57 | +2 okr. | 0 | |
10 | +12 | Philippe Alliot 30 | Lola LC87 | 56 | +3 okr. | 0 | |
11 | -1 | Derek Warwick 17 | Arrows A10 | 55 | +4 okr. | 0 | |
12 | +8 | Alex Caffi 21 | Osella FA1I | 54 | +5 okr. | 0 | |
13 | +12 | Pascal Fabre 14 | AGS JH22 | 53 | +6 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Teo Fabi 19 | Benetton B187 | 51 | turbo | 0 | |||
Thierry Boutsen 20 | Benetton B187 | 48 | silnik | 0 | |||
Eddie Cheever 18 | Arrows A10 | 48 | sprzęgło | 0 | |||
Jonathan Palmer 3 | Tyrrell DG016 | 48 | sprzęgło | 0 | |||
Andrea de Cesaris 8 | Brabham BT56 | 39 | poślizg | 0 | |||
Adrian Campos 23 | Minardi M187 | 30 | skrzynia biegów | 0 | |||
Gabriele Tarquini 22 | Osella FA1G | 26 | skrzynia biegów | 0 | |||
Alessandro Nannini 24 | Minardi M187 | 25 | turbo | 0 | |||
Ivan Capelli 16 | March 871 | 18 | silnik | 0 | |||
Gerhard Berger 28 | Ferrari F1-87 | 16 | elektryka | 0 | |||
Alain Prost 1 | McLaren MP4/3 | 14 | elektryka | 0 | |||
Piercarlo Ghinzani 26 | Ligier JS29B | 7 | prowadzenie bolidu | 0 |
Najszybsze okrażenie: Teo Fabi (Benetton B187) - 1:29,246 na 51 okr.