ENICHEM DETROIT GRAND PRIX 1988
Detroit Street Circuit19 czerwca

Długość toru: 4,023 kmLiczba okrążeń: 63Pełny dystans: 253,449 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:38,301 - Ayrton Senna (Lotus 98T), 1986Najszybsze okrążenie wyścigu1:40,464 - Ayrton Senna (Lotus 99T), 1987Największa średnia prędkość wyścigu137,903 km/h - Ayrton Senna (Lotus 99T), 1987
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Ayrton Senna 1263 okr. 1h54m56,035
2.
Alain Prost 1163 okr. +0:38,713
3.
Thierry Boutsen 2062 okr. +1 okr.
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | = | Ayrton Senna 12 | McLaren MP4/4 | 63 | 1h54m56,035 | 0 | |
2 | +2 | Alain Prost 11 | McLaren MP4/4 | 63 | +0:38,713 | 0 | |
3 | +2 | Thierry Boutsen 20 | Benetton B188 | 62 | +1 okr. | 0 | |
4 | +8 | Andrea de Cesaris 22 | Rial ARC1 | 62 | +1 okr. | 0 | |
5 | +12 | Jonathan Palmer 3 | Tyrrell 017 | 62 | +1 okr. | 0 | |
6 | +10 | Pierluigi Martini 23 | Minardi M188 | 62 | +1 okr. | 0 | |
7 | +17 | Yannick Dalmas 29 | Lola LC88 | 61 | +2 okr. | 0 | |
8 | +13 | Alex Caffi 36 | Dallara BMS188 | 61 | +2 okr. | 0 | |
9 | +13 | Julian Bailey 4 | Tyrrell 017 | 59 | +4 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Luis Perez-Sala 24 | Minardi M188 | 54 | skrzynia biegów | 0 | |||
Philippe Alliot 30 | Lola LC88 | 46 | półoś napędowa | 0 | |||
Stefano Modena 33 | EuroBrun ER188 | 46 | poślizg | 0 | |||
Michele Alboreto 27 | Ferrari F1-87/88C | 45 | silnik/wypadek | 0 | |||
Rene Arnoux 25 | Ligier JS31 | 45 | przegrzanie/silnik | 0 | |||
Mauricio Gugelmin 15 | March 881 | 34 | silnik | 0 | |||
Riccardo Patrese 6 | Williams FW12 | 26 | elektryka | 0 | |||
Nelson Piquet 1 | Lotus 100T | 26 | poślizg | 0 | |||
Oscar Larrauri 32 | EuroBrun ER188 | 26 | skrzynia biegów/wypadek | 0 | |||
Derek Warwick 17 | Arrows A10B | 24 | poślizg | 0 | |||
Nigel Mansell 5 | Williams FW12 | 18 | silnik | 0 | |||
Philippe Streiff 14 | AGS JH23 | 15 | zawieszenie | 0 | |||
Alessandro Nannini 19 | Benetton B188 | 14 | zawieszenie | 0 | |||
Eddie Cheever 18 | Arrows A10B | 14 | elektryka | 0 | |||
Nicola Larini 21 | Osella FA1L | 7 | silnik | 0 | |||
Gerhard Berger 28 | Ferrari F1-87/88C | 6 | pęknięta opona | 0 | |||
Stefan Johansson 26 | Ligier JS31 | 2 | przegrzanie/silnik | 0 |
Najszybsze okrażenie: Alain Prost (McLaren MP4/4) - 1:44,836 na 4 okr.