Ricciardo na czele tabeli w pierwszym treningu przed GP Singapuru

Na drugim miejscu znalazł się Verstappen. Dalej kierowcy Ferrari, Renault i Mercedesa.
14.09.1812:01
Nataniel Piórkowski
4989wyświetlenia


Daniel Ricciardo popisał się najlepszym czasem okrążenia w pierwszym piątkowym treningu przed Grand Prix Singapuru. Na dwóch kolejnych miejscach sesję zakończyli Max Verstappen i Sebastian Vettel.

Już po sześciu minutach Lance Stroll obrócił swój bolid na wyjściu z drugiego zakrętu. Chwilę po tym Sebastian Vettel jako pierwszy ukończył pomiarowe okrążenie, uzyskując na hipermiękkich oponach rezultat 1:47,831s. Od samego początku na bolidzie Niemca można było dostrzec ślady farby służącej do badania przepływu powietrza wokół elementów karoserii. Dbając o utrzymanie dobrej formy Ferrari przywiozło do Singapuru nowe deflektory oraz poprawki tylnego skrzydła.

Wkrótce wynik Niemca poprawił jego zespołowy partner - Kimi Raikkonen (1:33,632s). Przed wicelidera klasyfikacji generalnej awansował także Valtteri Bottas z Mercedesa. Max Verstappen realizował program Red Bulla korzystając z miękkich opon. Holender wykręcił na nich czas o 0,129s gorszy od tego, jakim legitymował się lider tabeli.

Po dwudziestu minutach Bottas wskoczył na P1 z osiągnięciem na poziomie 1:42,474s, po czym obrócił swój bolid dokładnie w tym samym miejscu co Stroll. Na drugim miejscu plasował się drugi z kierowców Mercedesa, Lewis Hamilton, który tracił do pierwszej pozycji mniej więcej pół sekundy. Trzecia pozycja należała do Vettela. Pierwsze przejazdy reprezentanci Srebrnych Strzał pokonywali jednak nie na hiprmiękkich, a ultramiękkich oponach. Hamilton stopniowo podkręcał tempo, aż w końcu zepchnął Bottasa na drugą lokatę, notując przy swoim nazwisku czas 1:42,072s. Na trzeciej pozycji znalazł się Daniel Ricciardo. Z kolei Esteban Ocon plasował się na P6 i rozdzielał dwóch kierowców Ferrari.

Kilka minut godzinie siedemnastej czasu lokalnego Ricciardo wykręcił czas 1:41,814s, który dał mu pierwsze miejsce w klasyfikacji sesji. Australijczyk miał w swoim bolidzie miękkie opony. Warunki na torze nie należały do najlepszych - nawierzchnia pozostawała "zielona" i śliska. Perez obrócił bolid w dwudziestym zakręcie, ale bez problemu powrócił do jazdy.

Po krótkiej wizycie u mechaników Bottas powrócił do jazdy na "żółtych" Pirelli PZero i szybko znalazł się na drugiej pozycji, tracąc do Ricciardo tylko 0,130s. Ta sama mieszanka znalazła się w W09 Hamiltona. Urzędujący czempion F1 zaliczył jednak szeroki wyjazd z pierwszego zakrętu i zgodnie z instrukcjami FIA musiał powrócić na tor po ominięciu ustawionego na poboczu pachołka. Wymiernych postępów dokonał za to Siergiej Sirotkin, który awansował z dwudziestego na dwunaste miejsce. Chwilę później Bottas podkręcił tempo i przesunął się przed Ricciardo, notując 1:41,669s. Druga próba Hamiltona także nie obyła się bez problemów. Kierowca ze Stevenage często blokował koła, co mogło świadczyć o problemach z balansem hamulców.

Pomimo tego Brytyjczykowi udało się poprawić czas Bottasa i trafić na pierwsze miejsce z czasem 1:41,232s. W przeciwieństwie do Mercedesa i Red Bulla kierowcy Ferrari w dalszym ciągu wykonywali przejazdy przy wykorzystaniu hipermiękkich opon. Na pół godziny przed wywieszeniem flagi w szachownicę Scuderia wysłała swoim rywalom wyraźny sygnał: Vettel i Raikkonen awansowali na dwa pierwsze miejsca. Niemiec jako pierwszy w trakcie tego weekendu zszedł poniżej bariery 1m40s. Oznaczone różowym kolorem opony znalazły się także w bolidzie Carlosa Sainza, który wskoczył na czwartą pozycję.

Po mniej więcej dziesięciu minutach w bolidzie Ricciardo znalazły się hipermiękkie opony, a Australijczyk zepchnął na drugie miejsce Vettela, uzyskując wynik lepszy o blisko 0,3s. Przed Niemca awansował także Verstappen. W dole stawki sytuacja wracała do normalności - tabelę zamykało nazwisko Stoffela Vandoorne'a, którego czas był o sekundę wolniejszy od rezultatu dziewiętnastego Sirotkina. Szesnastą i siedemnastą lokatę okupowali zawodnicy Toro Rosso: Gasly i Hartley. Czternasty był Fernando Alonso. Poza czołową dziesiątką znajdowali się tym razem Perez i Ocon.

Mniej więcej osiem minut przed zakończeniem treningu Alonso wystosował do swoich inżynierów niepokojący komunikat: Niska moc, niska moc. Problem został szybko wyeliminowany z poziomu alei serwisowej. W ostatnich minutach Verstappen bardzo mocno zblokował koła niszcząc przy tym opony w swoim bolidzie. Dużo poważniejszymi konsekwencjami zakończyła się chwila nieuwagi Charlesa Leclerca, który rozbił swojego Saubera za wyjazdem z sekcji Anderson Bridge. Przepraszam chłopaki, moja wina - powiedział przez radio Monakijczyk.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 2,7 m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Stan nawierzchni: sucha

REZULTATY TRENINGU 1

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Daniel Ricciardo (3)Red Bull RB141:39,71127
2Max Verstappen (33)Red Bull RB141:39,9120,2010,20127
3Sebastian Vettel (5)Ferrari SF71H1:39,9970,2860,08523
4Kimi Raikkonen (7)Ferrari SF71H1:40,4860,7750,48921
5Nico Hulkenberg (27)Renault R.S.181:41,1051,3940,61926
6Lewis Hamilton (44)Mercedes W09 EQ Power+1:41,2321,5210,12728
7Carlos Sainz (55)Renault R.S.181:41,3291,6180,09723
8Valtteri Bottas (77)Mercedes W09 EQ Power+1:41,4291,7180,10028
9Charles Leclerc (16)Sauber C371:42,0352,3240,60624
10Romain Grosjean (8)Haas VF-181:42,1082,3970,07321
11Marcus Ericsson (9)Sauber C371:42,4082,6970,30023
12Sergio Perez (11)Force India VJM111:42,4122,7010,00425
13Kevin Magnussen (20)Haas VF-181:42,4522,7410,04020
14Fernando Alonso (14)McLaren MCL331:42,6302,9190,17823
15Esteban Ocon (31)Force India VJM111:43,1773,4660,54725
16Pierre Gasly (10)Toro Rosso STR131:43,2403,5290,06325
17Brendon Hartley (28)Toro Rosso STR131:43,4853,7740,24530
18Lance Stroll (18)Williams FW411:43,8494,1380,36430
19Siergiej Sirotkin (35)Williams FW411:44,0364,3250,18729
20Stoffel Vandoorne (2)McLaren MCL331:45,1605,4491,12411
107% najlepszego czasu: 1:46,690

KOMENTARZE

4
marios76
14.09.2018 04:04
@Pietrek Tak jak na Monzy? Kurcze, Stoffel nadal nie wie dlaczego...
Foryster
14.09.2018 01:30
Super Renault. Wiadomo, że Merce są wyżej ale... 0,7s do konkurencji! Czyżby te zmiany okazały się tak dobre? A może poprawili coś z paliwem?
SkC
14.09.2018 10:13
@Pietrek Mercedesy zrobiły swoje czasy na Softach.
Pietrek
14.09.2018 10:12
Haha, merce odstają nawet od renówki. Będzie bardzo słabiutko w ten weekend. ;)