GP Monako: Verstappen potwierdza mocną formę przed czasówką

Holender wypracował minimalną przewagę nad kierowcami Ferrari.
22.05.2113:02
Nataniel Piórkowski
2540wyświetlenia


Max Verstappen popisał się najlepszym czasem okrążenia przed sesją kwalifikacyjną, która zadecyduje o ustawieniu na starcie wyścigu o Grand Prix Monako.

Podobnie jak podczas wyścigu F2, także podczas treningu F1 pogoda przywitała kierowców pochmurnym niebem - jedną zmianą było całkowite wyschnięcie wilgotnego jeszcze o poranku toru. Ryzyko wystąpienia opadów deszczu wynosiło około czterdzieści procent.

Jako pierwsi na torze pojawili się kierowcy Alfy Romeo, którzy w czwartek zaprezentowali całkiem przyzwoite tempo. Już po dziesięciu minutach jednak to kierowcy Ferrari zaczęli dyktować warunki na ulicach Księstwa. Po kilku chwilach przy nazwisku Charlesa Leclerca widniał już czas 1:12,633s. Carlos Sainz momentalnie odpowiedział na niego odnotowując 1:12,5s. Monakijczyk nie powiedział jednak ostatniego słowa i odzyskał P1 dzięki rezultatowi 1:12,223s.

Dalej, na trzecim miejscu, ze stratą prawie jednej sekundy, plasował się Lano Norris z McLarena. Dość nieśmiało trening rozpoczął wicelider klasyfikacji generalnej - Max Verstappen był piąty. Tym razem z przejazdem szybkich kółek długo zwlekali zawodnicy Mercedesa.

Po nieco ponad kwadransie sesji Leclerc zszedł do poziomu 1:11,6s. Verstappen tracił do 23-latka 0,8s. Niedługo po tym Holender przesunął się na drugie miejsce, by następnie zrzucić Leclerca z pierwszego miejsca dzięki wynikowi 1:11,485s. Ferrari wciąż miało jednak coś w zapasie - tym razem to Sainz zapewnił zespołowi spod znaku wierzgającego rumaka powrót na top tabeli.

Na półmetku sesji za czołową trójką znajdował się duet Mercedesa: Hamilton przed Bottasem. W drugiej połowie TOP10 ujrzeć można było z kolei Pereza, Norrisa, Giovinazziego, Gasly'ego i Strolla.

Po raz kolejny problemy miał Daniel Ricciardo - dwunasty po 30 minutach jazd. Australijczyk narzekał w czwartek na delikatną charakterystykę bolidu, która zdaje się nie pasować w Monako do jego stylu jazdy. Poza górną dziesiątką plasowali się też kierowcy Alpine. Marcin Budkowski wyjaśniał, że chociaż kierowcy wyrażają zadowolenie z wprowadzonych zmian, to wciąż nie przekłada się to na konkurencyjne czasy okrążeń.

Siedemnaście minut przed metą Nicholas Latifi rozbił swój bolid na wyjeździe z szykany za basenem, powodując wywieszenie czerwonych flag. Na wejściu w ciasną sekcję Kanadyjczyk zahaczył prawym przednim narożnikiem bolidu o metalową bandę, następnie głęboko najechał na krawężnik u wyjścia i uderzył o barierę armco po zewnętrznej stronie toru.

Zajęcia zostały wznowione na dwanaście minut przed upływem regulaminowego czasu - w momencie idealnym na ostatnią symulację czasówki. Verstappen ustanowił rekord w środkowym sektorze, ale nie wystarczyło mu to na odebranie pierwszego miejsca Sainzowi. Na kolejnym kółku kierowca Red Bulla zdołał wyzbyć się większych mankamentów i zapewnił sobie pierwsze miejsce z przewagą 0,047 nad Hiszpanem.

Sesja została zakończona na 2 minuty przed godziną trzynastą po tym jak Mick Schumacher roztrzaskał lewą stronę swojego bolidu na wyjściu z zakrętu Casino, stawiając tym samym pod znakiem zapytania swój występ w kwalifikacjach.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 0,4 m/s
Wilgotność powietrza: 71%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 3

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Max Verstappen (33)Red Bull RB16B1:11,29419
2Carlos Sainz (55)Ferrari SF211:11,3410,0470,04728
3Charles Leclerc (16)Ferrari SF211:11,5520,2580,21127
4Valtteri Bottas (77)Mercedes F1 W12 E Performance1:11,7650,4710,21321
5Sergio Perez (11)Red Bull RB16B1:11,8170,5230,05218
6Lando Norris (4)McLaren MCL35M1:11,9880,6940,17120
7Lewis Hamilton (44)Mercedes F1 W12 E Performance1:12,0200,7260,03220
8Kimi Raikkonen (7)Alfa Romeo C411:12,2981,0040,27825
9Pierre Gasly (10)AlphaTauri AT021:12,3571,0630,05928
10Sebastian Vettel (5)Aston Martin AMR211:12,5371,2430,18024
11Antonio Giovinazzi (99)Alfa Romeo C411:12,5391,2450,00221
12Lance Stroll (18)Aston Martin AMR211:12,7001,4060,16122
13Daniel Ricciardo (3)McLaren MCL35M1:12,9591,6650,25925
14Mick Schumacher (47)Haas VF-211:13,1391,8450,18021
15Fernando Alonso (14)Alpine A5211:13,3292,0350,19019
16Nikita Mazepin (9)Haas VF-211:13,3902,0960,06120
17George Russell (63)Williams FW43B1:13,4472,1530,05729
18Nicholas Latifi (6)Williams FW43B1:13,4752,1810,02822
19Yuki Tsunoda (22)AlphaTauri AT021:13,5222,2280,04730
20Esteban Ocon (31)Alpine A5211:13,6142,3200,09218
107% najlepszego czasu: 1:16,284