Sainz najszybszy w porannej sesji ostatniego dnia testów
Dzisiejsza sesja odbywa się bez obowiązkowej przerwy.
23.02.2412:46
1320wyświetlenia
Embed from Getty Images
Carlos Sainz był najszybszy podczas porannych przejazdów w Bahrajnie trzeciego dnia testów F1. Ponownie dała o sobie znać uszkodzona studzienka, która ponownie pozbawiła nieco czasu zespoły i kierowców.
Sainz wykręcił czas 1:31,247 na oponach oznaczonych C3 i wyprzedzał Sergio Pereza o 0,236 sekundy. Ostatni dzień testów został przerwany po 27 minutach z powodu poluzowania się studzienki po zewnętrznej stronie zakrętu nr 11. To samo miejsce zaliczyło awarię wczoraj i wtedy również przerwało jazdy.
Wszystko wskazywało, że do awarii doszło po najechaniu na studzienkę przez Pereza, aczkolwiek Red Bull uniknął zniszczeń. Sesja została przerwana na 1 godzinę 17 minut, gdyż oprócz naprawy dokonano inspekcji reszty toru. W związku z tym przerwa obiadowa została anulowana, by dać zespołom dodatkową godzinę jazd. Potrwają one do 17:00 naszego czasu.
Po przerwie większość zespołów kręciło kolejne okrążenia, jednak McLaren zmagał się z awarią sprzęgła. Innym zespołem z problemami był Sauber, który zasłonił swój garaż planszami, by pracować nad podłogą i tyłem samochodu.
Za Sainzem i Perezem w tabeli uplasował się Lewis Hamilton, który popisał się czasem 1:31,999 na oponach oznaczonych kodem C5. Jego poranne przejazdy obfitowały jednak w uślizgi i blokowanie kół podczas hamowania.
Lance Stroll w Astonie Martinie był czwarty, przed Norrisem, a Alex Albon uplasował się na szóstym miejscu, swój czas wykręcając na oponach C5, pomimo faktu, że chwilowo jeździł na najbardziej miękkiej mieszance C5.
Kevin Magnussen przejechał najwięcej okrążeń i załapał się na siódme miejsce w tabeli, przed Estebanem Oconem i Bottasem. Daniel Ricciardo uzupełnił tabelę, jednak jeździł gównie na najtwardszej mieszance C1, co mocno odbiło się na jego tempie.
Carlos Sainz był najszybszy podczas porannych przejazdów w Bahrajnie trzeciego dnia testów F1. Ponownie dała o sobie znać uszkodzona studzienka, która ponownie pozbawiła nieco czasu zespoły i kierowców.
Sainz wykręcił czas 1:31,247 na oponach oznaczonych C3 i wyprzedzał Sergio Pereza o 0,236 sekundy. Ostatni dzień testów został przerwany po 27 minutach z powodu poluzowania się studzienki po zewnętrznej stronie zakrętu nr 11. To samo miejsce zaliczyło awarię wczoraj i wtedy również przerwało jazdy.
Wszystko wskazywało, że do awarii doszło po najechaniu na studzienkę przez Pereza, aczkolwiek Red Bull uniknął zniszczeń. Sesja została przerwana na 1 godzinę 17 minut, gdyż oprócz naprawy dokonano inspekcji reszty toru. W związku z tym przerwa obiadowa została anulowana, by dać zespołom dodatkową godzinę jazd. Potrwają one do 17:00 naszego czasu.
Po przerwie większość zespołów kręciło kolejne okrążenia, jednak McLaren zmagał się z awarią sprzęgła. Innym zespołem z problemami był Sauber, który zasłonił swój garaż planszami, by pracować nad podłogą i tyłem samochodu.
Za Sainzem i Perezem w tabeli uplasował się Lewis Hamilton, który popisał się czasem 1:31,999 na oponach oznaczonych kodem C5. Jego poranne przejazdy obfitowały jednak w uślizgi i blokowanie kół podczas hamowania.
Lance Stroll w Astonie Martinie był czwarty, przed Norrisem, a Alex Albon uplasował się na szóstym miejscu, swój czas wykręcając na oponach C5, pomimo faktu, że chwilowo jeździł na najbardziej miękkiej mieszance C5.
Kevin Magnussen przejechał najwięcej okrążeń i załapał się na siódme miejsce w tabeli, przed Estebanem Oconem i Bottasem. Daniel Ricciardo uzupełnił tabelę, jednak jeździł gównie na najtwardszej mieszance C1, co mocno odbiło się na jego tempie.
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas | Strata | Odstęp |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF-24 | 74 | 1:30,322 | |||
2 | George Russell (63) | Mercedes W15 | 67 | 1:30,368 | 0,046 | 0,046 | |
3 | Guanyu Zhou (24) | Stake Ferrari Kick Sauber C44 | 85 | 1:30,647 | 0,325 | 0,279 | |
4 | Max Verstappen (1) | Red Bull Honda RBPT RB20 | 66 | 1:30,755 | 0,433 | 0,108 | |
5 | Yuki Tsunoda (22) | RB Honda VCARB 01 | 53 | 1:30,775 | 0,453 | 0,020 | |
6 | Alexander Albon (23) | Williams Mercedes FW46 | 121 | 1:30,984 | 0,662 | 0,209 | |
7 | Oscar Piastri (81) | McLaren Mercedes MCL38 | 91 | 1:31,030 | 0,708 | 0,046 | |
8 | Fernando Alonso (14) | Aston Martin Mercedes AMR24 | 75 | 1:31,159 | 0,837 | 0,129 | |
9 | Carlos Sainz (55) | Ferrari SF-24 | 71 | 1:31,247 | 0,925 | 0,088 | |
10 | Sergio Perez (11) | Red Bull Honda RBPT RB20 | 53 | 1:31,483 | 1,161 | 0,236 | |
11 | Nico Hulkenberg (27) | Haas Ferrari VF-24 | 89 | 1:31,686 | 1,364 | 0,203 | |
12 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W15 | 49 | 1:31,999 | 1,677 | 0,313 | |
13 | Lance Stroll (18) | Aston Martin Mercedes AMR24 | 46 | 1:32,038 | 1,716 | 0,039 | |
14 | Lando Norris (4) | McLaren Mercedes MCL38 | 20 | 1:32,108 | 1,786 | 0,070 | |
15 | Pierre Gasly (10) | Alpine Renault A524 | 47 | 1:32,149 | 1,827 | 0,041 | |
16 | Kevin Magnussen (20) | Haas Ferrari VF-24 | 80 | 1:33,053 | 2,731 | 0,904 | |
17 | Esteban Ocon (31) | Alpine Renault A524 | 55 | 1:33,079 | 2,757 | 0,026 | |
18 | Valtteri Bottas (77) | Stake Ferrari Kick Sauber C44 | 28 | 1:33,528 | 3,206 | 0,449 | |
19 | Daniel Ricciardo (3) | RB Honda VCARB 01 | 70 | 1:37,015 | 6,693 | 3,487 |