GROSSER PREIS VON DEUTSCHLAND 1961
Nürburgring06 sierpnia

Długość toru: 22,81 kmLiczba okrążeń: 15Pełny dystans: 342,150 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne9:14,000 - Mike Hawthorn (Ferrari Dino 246), 1958Najszybsze okrążenie wyścigu9:09,200 - Stirling Moss (Vanwall 57), 1958Największa średnia prędkość wyścigu145,338 km/h - Tony Brooks (Vanwall 57), 1958
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Stirling Moss 715 okr. 2h18m12,400
2.
Wolfgang von Trips 315 okr. +0:21,400
3.
Phil Hill 415 okr. +0:22,500
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +2 | Stirling Moss 7 | Lotus 18/21 | 15 | 2h18m12,400 | 0 | |
2 | +3 | Wolfgang von Trips 3 | Ferrari 156 | 15 | +0:21,400 | 0 | |
3 | -2 | Phil Hill 4 | Ferrari 156 | 15 | +0:22,500 | 0 | |
4 | +4 | Jim Clark 14 | Lotus 21 | 15 | +1:17,100 | 0 | |
5 | +5 | John Surtees 18 | Cooper T53 | 15 | +1:53,100 | 0 | |
6 | +6 | Bruce McLaren 2 | Cooper T55 | 15 | +2:41,400 | 0 | |
7 | = | Dan Gurney 9 | Porsche 718 | 15 | +3:23,100 | 0 | |
8 | +6 | Richie Ginther 5 | Ferrari 156 | 15 | +5:23,100 | 0 | |
9 | +9 | Jackie Lewis 28 | Cooper T53 | 15 | +5:23,700 | 0 | |
10 | +5 | Roy Salvadori 19 | Cooper T53 | 15 | +12:11,500 | 0 | |
11 | +11 | Tony Maggs 33 | Lotus 18 | 14 | +1 okr. | 0 | |
12 | +12 | Ian Burgess 30 | Cooper T53 | 14 | +1 okr. | 0 | |
13 | -2 | Hans Herrmann 11 | Porsche 718 | 14 | +1 okr. | 0 | |
14 | +3 | Carel Godin de Beaufort 31 | Porsche 718 | 14 | +1 okr. | 0 | |
15 | +5 | Tony Marsh 37 | Lotus 18 | 13 | +2 okr. | 0 | |
16 | +9 | Gerry Ashmore 27 | Lotus 18 | 13 | +2 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Willy Mairesse 6 | Ferrari 156 | 13 | wypadek | 0 | |||
Maurice Trintignant 20 | Cooper T51 | 12 | silnik | 0 | |||
Bernard Collomb 38 | Cooper T53 | 11 | niesklasyfikowany | 0 | |||
Lorenzo Bandini 32 | Cooper T53 | 10 | silnik | 0 | |||
Tony Brooks 16 | BRM P48/57 | 6 | silnik | 0 | |||
Jo Bonnier 8 | Porsche 718 | 5 | silnik | 0 | |||
Wolfgang Seidel 26 | Lotus 18 | 3 | prowadzenie bolidu | 0 | |||
Graham Hill 17 | BRM P48/57 | 1 | wypadek | 0 | |||
Innes Ireland 15 | Lotus 21 | 1 | pożar | 0 | |||
Jack Brabham 1 | Cooper T58 | 0 | wypadek | 0 |
Najszybsze okrażenie: Phil Hill (Ferrari 156) - 8:57,800 na 10 okr.