GROTE PRIJS VAN NEDERLAND 1975
Circuit Zandvoort22 lipca

Długość toru: 4,226 kmLiczba okrążeń: 75Pełny dystans: 316,950 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:18,310 - Niki Lauda (Ferrari 312B3), 1974Najszybsze okrążenie wyścigu1:20,310 - Ronnie Peterson (Lotus 72E), 1973Największa średnia prędkość wyścigu184,022 km/h - Jackie Stewart (Tyrrell 006), 1973
REZULTATY WYŚCIGU
1.
James Hunt 2475 okr. 1h46m57,400
2.
Niki Lauda 1275 okr. +0:01,060
3.
Clay Regazzoni 1175 okr. +0:55,060
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +2 | James Hunt 24 | Hesketh 308B | 75 | 1h46m57,400 | 0 | |
2 | -1 | Niki Lauda 12 | Ferrari 312T | 75 | +0:01,060 | 0 | |
3 | -1 | Clay Regazzoni 11 | Ferrari 312T | 75 | +0:55,060 | 0 | |
4 | +1 | Carlos Reutemann 7 | Brabham BT44B | 74 | +1 okr. | 0 | |
5 | +4 | Carlos Pace 8 | Brabham BT44B | 74 | +1 okr. | 0 | |
6 | +6 | Tom Pryce 16 | Shadow DN5 | 74 | +1 okr. | 0 | |
7 | = | Tony Brise 23 | Hill GH1 | 74 | +1 okr. | 0 | |
8 | +10 | Mark Donohue 28 | Penske PC1 | 74 | +1 okr. | 0 | |
9 | +4 | Patrick Depailler 4 | Tyrrell 007 | 73 | +2 okr. | 0 | |
10 | +12 | Gijs van Lennep 31 | Ensign N174 | 71 | +4 okr. | 0 | |
11 | +13 | Wilson Fittipaldi 30 | Copersucar FD03 | 71 | +4 okr. | 0 | |
12 | +7 | Ian Scheckter 20 | Williams FW03 | 70 | +5 okr. | 0 | |
13 | +4 | Alan Jones 22 | Hill GH1 | 70 | +5 okr. | 0 | |
14 | +9 | Lella Lombardi 10 | March 751 | 70 | +5 okr. | 0 | |
15 | +1 | Ronnie Peterson 5 | Lotus 72E | 69 | +6 okr. | 0 | |
16 | -12 | Jody Scheckter 3 | Tyrrell 007 | 67 | +8 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Jacques Laffite 21 | Williams FW04 | 64 | silnik | 0 | |||
Jochen Mass 2 | McLaren M23 | 61 | wypadek | 0 | |||
Jean-Pierre Jarier 17 | Shadow DN5 | 44 | opona | 0 | |||
John Watson 18 | Surtees TS16 | 43 | wibracje | 0 | |||
Emerson Fittipaldi 1 | McLaren M23 | 40 | silnik | 0 | |||
Bob Evans 14 | BRM P201 | 23 | dyferencjał | 0 | |||
Jacky Ickx 6 | Lotus 72E | 6 | silnik | 0 | |||
Vittorio Brambilla 9 | March 751 | 0 | zawieszenie | 0 |
Najszybsze okrażenie: Niki Lauda (Ferrari 312T) - 1:21,540 na 55 okr.