GRAND PRIX DE FRANCE 1975
Circuit Paul Ricard06 lipca

Długość toru: 5,81 kmLiczba okrążeń: 54Pełny dystans: 313,740 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:48,370 - Jackie Stewart (Tyrrell 006), 1973Najszybsze okrążenie wyścigu1:50,990 - Denny Hulme (McLaren M23), 1973Największa średnia prędkość wyścigu185,264 km/h - Ronnie Peterson (Lotus 72E), 1973
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Niki Lauda 1254 okr. 1h40m18,840
2.
James Hunt 2454 okr. +0:01,590
3.
Jochen Mass 254 okr. +0:02,310
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | = | Niki Lauda 12 | Ferrari 312T | 54 | 1h40m18,840 | 0 | |
2 | +1 | James Hunt 24 | Hesketh 308B | 54 | +0:01,590 | 0 | |
3 | +4 | Jochen Mass 2 | McLaren M23 | 54 | +0:02,310 | 0 | |
4 | +6 | Emerson Fittipaldi 1 | McLaren M23 | 54 | +0:39,770 | 0 | |
5 | +10 | Mario Andretti 27 | Parnelli VPJ4 | 54 | +1:02,080 | 0 | |
6 | +7 | Patrick Depailler 4 | Tyrrell 007 | 54 | +1:07,400 | 0 | |
7 | +5 | Tony Brise 23 | Hill GH1 | 54 | +1:09,610 | 0 | |
8 | -4 | Jean-Pierre Jarier 17 | Shadow DN5 | 54 | +1:19,780 | 0 | |
9 | -7 | Jody Scheckter 3 | Tyrrell 007 | 54 | +1:31,690 | 0 | |
10 | +7 | Ronnie Peterson 5 | Lotus 72E | 54 | +1:36,020 | 0 | |
11 | +5 | Jacques Laffite 21 | Williams FW04 | 54 | +1:36,770 | 0 | |
12 | +9 | Jean-Pierre Jabouille 15 | Tyrrell 007 | 54 | +1:37,130 | 0 | |
13 | +1 | John Watson 18 | Surtees TS16 | 53 | +1 okr. | 0 | |
14 | -3 | Carlos Reutemann 7 | Brabham BT44B | 53 | +1 okr. | 0 | |
15 | +7 | Gijs van Lennep 31 | Ensign N175 | 53 | +1 okr. | 0 | |
16 | +4 | Alan Jones 22 | Hill GH1 | 53 | +1 okr. | 0 | |
17 | +8 | Bob Evans 14 | BRM P201 | 52 | +2 okr. | 0 | |
18 | +8 | Lella Lombardi 10 | March 751 | 50 | +4 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Carlos Pace 8 | Brabham BT44B | 26 | układ przeniesienia napędu | 0 | |||
Jacky Ickx 6 | Lotus 72E | 17 | hamulce | 0 | |||
Wilson Fittipaldi 30 | Copersucar FD03 | 14 | silnik | 0 | |||
Vittorio Brambilla 9 | March 751 | 6 | podwozie | 0 | |||
Clay Regazzoni 11 | Ferrari 312T | 6 | silnik | 0 | |||
Mark Donohue 28 | Penske PC1 | 6 | układ przeniesienia napędu | 0 | |||
Tom Pryce 16 | Shadow DN5 | 2 | układ przeniesienia napędu | 0 |
Najszybsze okrażenie: Jochen Mass (McLaren M23) - 1:50,600 na 38 okr.