UNITED STATES GRAND PRIX 1975
Watkins Glen05 października

Długość toru: 5,435 kmLiczba okrążeń: 59Pełny dystans: 320,665 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:38,978 - Carlos Reutemann (Brabham BT44), 1974Najszybsze okrążenie wyścigu1:40,608 - Carlos Pace (Brabham BT44), 1974Największa średnia prędkość wyścigu191,714 km/h - Carlos Reutemann (Brabham BT44), 1974
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Niki Lauda 1259 okr. 1h42m58,175
2.
Emerson Fittipaldi 159 okr. +0:04,943
3.
Jochen Mass 259 okr. +0:47,637
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | = | Niki Lauda 12 | Ferrari 312T | 59 | 1h42m58,175 | 0 | |
2 | = | Emerson Fittipaldi 1 | McLaren M23 | 59 | +0:04,943 | 0 | |
3 | +6 | Jochen Mass 2 | McLaren M23 | 59 | +0:47,637 | 0 | |
4 | +11 | James Hunt 24 | Hesketh 308C | 59 | +0:49,475 | 0 | |
5 | +9 | Ronnie Peterson 5 | Lotus 72E | 59 | +0:49,986 | 0 | |
6 | +4 | Jody Scheckter 3 | Tyrrell 007 | 59 | +0:50,321 | 0 | |
7 | -1 | Vittorio Brambilla 9 | March 751 | 59 | +1:44,031 | 0 | |
8 | +5 | Hans-Joachim Stuck 10 | March 751 | 58 | +1 okr. | 0 | |
9 | +3 | John Watson 28 | Penske PC1 | 57 | +2 okr. | 0 | |
10 | +13 | Wilson Fittipaldi 30 | Copersucar FD03 | 55 | +4 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Tom Pryce 16 | Shadow DN5 | 52 | niesklasyfikowany | 0 | |||
Brian Henton 6 | Lotus 72E | 49 | niesklasyfikowany | 0 | |||
Brett Lunger 25 | Hesketh 308 | 46 | wypadek | 0 | |||
Roelof Wunderink 31 | Ensign N175 | 41 | skrzynia biegów | 0 | |||
Clay Regazzoni 11 | Ferrari 312T | 28 | wycofał się na znak protestu | 0 | |||
Jean-Pierre Jarier 17 | Shadow DN5 | 19 | łożysko koła | 0 | |||
Carlos Reutemann 7 | Brabham BT44B | 9 | silnik | 0 | |||
Mario Andretti 27 | Parnelli VPJ4 | 9 | zawieszenie | 0 | |||
Tony Brise 23 | Hill GH1 | 5 | kolizja z Hentonem | 0 | |||
Michel Leclere 15 | Tyrrell 007 | 5 | silnik | 0 | |||
Patrick Depailler 4 | Tyrrell 007 | 2 | kolizja z Pace | 0 | |||
Carlos Pace 8 | Brabham BT44B | 2 | kolizja z Depailler | 0 |
Najszybsze okrażenie: Emerson Fittipaldi (McLaren M23) - 1:43,374 na 43 okr.