GRAN PREMIO D'ITALIA 1981
Autodromo Nazionale di Monza13 września

Długość toru: 5,8 kmLiczba okrążeń: 52Pełny dystans: 301,600 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:34,580 - Jean-Pierre Jabouille (Renault RS11), 1979Najszybsze okrążenie wyścigu1:35,600 - Clay Regazzoni (Williams FW07), 1979Największa średnia prędkość wyścigu207,527 km/h - Niki Lauda (Brabham BT46), 1978
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Alain Prost 1552 okr. 1h26m33,897
2.
Alan Jones 152 okr. +0:22,175
3.
Carlos Reutemann 252 okr. +0:50,587
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +2 | Alain Prost 15 | Renault RE30 | 52 | 1h26m33,897 | 0 | |
2 | +3 | Alan Jones 1 | Williams FW07C | 52 | +0:22,175 | 0 | |
3 | -1 | Carlos Reutemann 2 | Williams FW07C | 52 | +0:50,587 | 0 | |
4 | +7 | Elio de Angelis 11 | Lotus 87 | 52 | +1:32,902 | 0 | |
5 | +3 | Didier Pironi 28 | Ferrari 126CK | 52 | +1:34,522 | 0 | |
6 | = | Nelson Piquet 5 | Brabham BT49C | 51 | +1 okr. | 0 | |
7 | +9 | Andrea de Cesaris 8 | McLaren MP4/1 | 51 | +1 okr. | 0 | |
8 | +2 | Bruno Giacomelli 23 | Alfa Romeo 179C | 50 | +2 okr. | 0 | |
9 | +9 | Jean-Pierre Jarier 32 | Osella FA1C | 50 | +2 okr. | 0 | |
10 | +13 | Brian Henton 35 | Toleman TG181 | 49 | +3 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Mario Andretti 22 | Alfa Romeo 179C | 40 | silnik | 0 | |||
Derek Daly 17 | March 811 | 36 | skrzynia biegów | 0 | |||
Patrick Tambay 25 | Ligier JS17 | 22 | pęknięta opona | 0 | |||
Nigel Mansell 12 | Lotus 87 | 21 | zawieszenie | 0 | |||
John Watson 7 | McLaren MP4/1 | 19 | wypadek | 0 | |||
Riccardo Patrese 29 | Arrows A3 | 18 | skrzynia biegów | 0 | |||
Michele Alboreto 4 | Tyrrell 011 | 17 | kolizja z wrakiem bolidu Watsona | 0 | |||
Eliseo Salazar 14 | Ensign N180B | 13 | opona/poślizg | 0 | |||
Rene Arnoux 16 | Renault RE30 | 12 | wypadek | 0 | |||
Jacques Laffite 26 | Ligier JS17 | 11 | pęknięta opona | 0 | |||
Eddie Cheever 3 | Tyrrell 011 | 11 | poślizg | 0 | |||
Slim Borgudd 9 | ATS HGS | 10 | poślizg | 0 | |||
Gilles Villeneuve 27 | Ferrari 126CK | 5 | silnik | 0 | |||
Hector Rebaque 6 | Brabham BT49C | 1 | elektryka | 0 |
Najszybsze okrażenie: Carlos Reutemann (Williams FW07C) - 1:37,528 na 48 okr.